Això no hi ha qui ho aturi
Ral·lis. Ogier guanya la quarta prova del curs i fa que Volkswagen iguali la millor ratxa triomfal de Citroën, quan ell mateix compartia equip amb Loeb
“El Polo ha anat perfecte”, va asseverar Sébastien Ogier després d'endur-se el ral·li de Portugal, la quarta prova del mundial. Si el cotxe pogués parlar, tal vegada correspondria aquesta floreta tot dient que el pilot té unes mans d'or. Ras i curt, el vigent campió del món no té rival, fins al punt que amb el temps pot arribar a empetitir la llegenda del nou vegades campió del món Sébastien Loeb.
De moment, amb el triomf de Portugal –el quart d'Ogier en la cita de l'Algarve els últims cinc anys–, Volkswagen iguala el rècord de vuit victòries consecutives que tenia Citroën des del 2011. Llavors, els dos Sébastien eren companys d'equip en la marca francesa, i van contribuir a la ratxa a parts iguals: quatre victòries per a cadascun. Ara, Ogier és l'autor de set de les vuit seguides de l'equip alemany: d'ençà del triomf de Dani Sordo a Alemanya, l'agost passat, el francès només ha deixat escapar el ral·li de Suècia d'enguany. Va ser un petit error de pilotatge, però ja hi havia el seu company Jari-Matti Latvala per treure les castanyes del foc i mantenir la ratxa de VW.
Latvala perd pistonada
Semblava que el finlandès podria plantar cara a Ogier en la lluita pel títol, però va ser un miratge, com els efímers lideratges de Dani Sordo (Hyundai) i Mikko Hirvonen i Ott Tänak (Ford) en la primera jornada del ral·li portuguès, divendres passat. El primer dia, Latvala es va acostar a quatre dècimes d'Ogier després de fer l'escratx en el quart tram; en el següent, el finlandès va sortir de la pista i va bolcar. Li queda el consol d'haver-se endut dos puntets en el Power Stage després de reenganxar-se a la prova, però no és rival per a Ogier: el francès va reservar l'atac final per al tram que dóna punts extra, i també es va embutxacar el botí màxim de tres punts.
Darrere seu, Hirvonen va mantenir el segon lloc i suma el primer podi d'ençà que va tornar a M-Sport. Mads Ostberg (Citroën) va acabar satisfet amb un altre podi, mentre que Hyundai va fer un pas endavant –Sordo i Thierry Neuville van donar els primers escratxs a la marca coreana–, però al final es va quedar sense premi. El cantàbric va haver de plegar en trencar un palier abans d'arribar a la sortida del primer tram del dia, quan era quart, no gaire lluny d'Ostberg. La mateixa avaria a la transmissió va fer que el belga es veiés superat pel privat Martin Prokop en l'últim tram.
En el seu retorn al mundial, el dakarià Nasser Al-Attiyah es va imposar entre els WRC-2, mentre que Nil Solans va tenir un bon debut en el trofeu Drive Dmack Fiesta, però va haver de plegar per una petita sortida de pista en el penúltim tram del ral·li.