Les tres potes de la sostenibilitat de la F-1
Fórmula 1. En la presentació del GP d'enguany al Circuit de Barcelona-Catalunya, Artur Mas revela que la gestió, la col·laboració institucional i la taxa turística han salvat la cursa de casa
“El Circuit de Barcelona-Catalunya té múscul”, va etzibar Sebastià Salvadó en la presentació que es va fer ahir al Palau de Pedralbes del Gran Premi de Fórmula 1 d'enguany, que se celebrarà del 8 a l'11 de maig. El president del RACC al·ludia al poderós tàndem directiu que formen Vicenç Aguilera i Salvador Servià al capdavant del circuit del Vallès Oriental, i la solvència en la gestió de la instal·lació és precisament una de les tres potes que el president de la Generalitat, Artur Mas, va destacar com a claus de la continuïtat de la cursa a Catalunya. Les altres dues han estat “la col·laboració institucional –en sumar esforços amb l'Ajuntament de Barcelona, i també amb el de Montmeló i el RACC– i la taxa turística, que permet destinar recursos a activitats de promoció turística”. Gràcies a tot plegat, va sentenciar Mas, “hem pogut salvar” la cursa de F-1.
El president va reconèixer que “aguantar el Gran Premi no és fàcil”, perquè “una cosa que costa diners públics s'ha de justificar plenament”. “Gairebé tot feia preveure que hi hauríem hagut de renunciar”, va admetre Mas, abans d'enumerar els tres factors ja esmentats, que –al seu parer– “han fet possible que puguem celebrar i promocionar un Gran Premi que esperem que tingui llarga continuïtat en el temps”.
Els beneficis de la F-1
Mas també va explicar perquè paga la pena esmerçar tants esforços en portar la F-1 a Catalunya. Ras i curt, “perquè és important per al país”. La F-1, va apuntar, “associa Catalunya amb l'esport –que des de fa anys fan una bona parella–, ajuda a la reactivació econòmica en un moment crucial i situa Catalunya al món”. Tot plegat dóna “prestigi i solvència” al país i fa palesa “la capacitat de fer coses grans en un país petit”. La F-1, doncs, és rendible pel “moviment” que genera i per “l'associació a nivell de país amb l'esport”.
Ara, el que cal és que “la venda d'entrades s'animi i es recuperi l'assistència de fa uns anys”, hi va afegir Mas. L'any passat, la cursa de diumenge va fregar els 100.000 espectadors, i enguany la venda d'entrades es troba “en un nivell semblant al 2013”, segons va apuntar Aguilera, que va destacar “la tradició i passió” del Circuit de Barcelona-Catalunya i va reblar que “l'única manera de competir és millorar”.
EN XIFRES
EXEMPLE
“Catalunya demostra la capacitat de fer coses grans en un país petit”El Circuit se les empesca totes
L'organització del Circuit de Barcelona-Catalunya és un exemple per a la resta de curses del mundial. Sense anar gaire lluny, la visita al ‘pit lane' del dijous és una tradició a Catalunya que enguany adoptarà també Silverstone, el circuit degà de la F-1. Ara, el Circuit fa un pas mes: per tal d'afavorir l'arribada i la sortida esglaonades dels aficionats el diumenge 11 de maig, a les set del matí s'emetrà per les pantalles gegants del traçat la pel·lícula ‘Rush' –sobre l'enfrontament entre James Hunt i Niki Lauda a mitjan anys 70–, i després de la cursa els espectadors podran accedir a la pista i trepitjar el mateix asfalt on instants abans hi hauran competit els cotxes. Pensant en facilitar l'accés de les famílies, el Circuit habilitarà dues zones per a nens de tres a dotze anys, que a més tenen l'entrada gratuïta a les zones de ‘pelouse'.