Fórmula 1

Les tres potes de la sostenibilitat de la F-1

Fórmula 1. En la presentació del GP d'enguany al Circuit de Barcelona-Catalunya, Artur Mas revela que la gestió, la col·laboració institucional i la taxa turística han salvat la cursa de casa

“El Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya té múscul”, va etzi­bar Sebastià Sal­vadó en la pre­sen­tació que es va fer ahir al Palau de Pedral­bes del Gran Premi de Fórmula 1 d'enguany, que se cele­brarà del 8 a l'11 de maig. El pre­si­dent del RACC al·ludia al poderós tàndem direc­tiu que for­men Vicenç Agui­lera i Sal­va­dor Servià al cap­da­vant del cir­cuit del Vallès Ori­en­tal, i la solvència en la gestió de la ins­tal·lació és pre­ci­sa­ment una de les tres potes que el pre­si­dent de la Gene­ra­li­tat, Artur Mas, va des­ta­car com a claus de la con­tinuïtat de la cursa a Cata­lu­nya. Les altres dues han estat “la col·labo­ració ins­ti­tu­ci­o­nal –en sumar esforços amb l'Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona, i també amb el de Mont­meló i el RACC– i la taxa turística, que per­met des­ti­nar recur­sos a acti­vi­tats de pro­moció turística”. Gràcies a tot ple­gat, va sen­ten­ciar Mas, “hem pogut sal­var” la cursa de F-1.

El pre­si­dent va reconèixer que “aguan­tar el Gran Premi no és fàcil”, perquè “una cosa que costa diners públics s'ha de jus­ti­fi­car ple­na­ment”. “Gai­rebé tot feia pre­veure que hi hauríem hagut de renun­ciar”, va adme­tre Mas, abans d'enu­me­rar els tres fac­tors ja esmen­tats, que –al seu parer– “han fet pos­si­ble que puguem cele­brar i pro­mo­ci­o­nar un Gran Premi que espe­rem que tin­gui llarga con­tinuïtat en el temps”.

Els bene­fi­cis de la F-1

Mas també va expli­car perquè paga la pena esmerçar tants esforços en por­tar la F-1 a Cata­lu­nya. Ras i curt, “perquè és impor­tant per al país”. La F-1, va apun­tar, “asso­cia Cata­lu­nya amb l'esport –que des de fa anys fan una bona pare­lla–, ajuda a la reac­ti­vació econòmica en un moment cru­cial i situa Cata­lu­nya al món”. Tot ple­gat dóna “pres­tigi i solvència” al país i fa palesa “la capa­ci­tat de fer coses grans en un país petit”. La F-1, doncs, és ren­di­ble pel “movi­ment” que genera i per “l'asso­ci­ació a nivell de país amb l'esport”.

Ara, el que cal és que “la venda d'entra­des s'animi i es recu­peri l'assistència de fa uns anys”, hi va afe­gir Mas. L'any pas­sat, la cursa de diu­menge va fre­gar els 100.000 espec­ta­dors, i enguany la venda d'entra­des es troba “en un nivell sem­blant al 2013”, segons va apun­tar Agui­lera, que va des­ta­car “la tra­dició i passió” del Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya i va reblar que “l'única manera de com­pe­tir és millo­rar”.

EN XIFRES

2
dies de tests privats faran tots les equips de F-1 després del GP, els dies 13 i 14 de maig. Només s'hi podrà accedir amb una entrada de la cursa.
3
campionats suport se celebraran durant el cap de setmana, de GP3, GP2 i Porsche Supercup, en què hi correrà el jove pilot del Circuit Àlex Riberas.
13
guanyadors diferents han tingut els 23 Grans Premis del Circuit d'ençà del primer, el 1991. Michael Schumacher té sis victòries i, entre els pilots en actiu, Räikkönen i Alonso, dues cadascun.
18
pantalles gegants seran visibles des de totes les zones de públic per tal de no perdre detall de l'acció en pista.
20
per cent de descompte en la compra d'entrades tenen els titulars del Carnet Jove i el RAKK 4U. La targeta RACC Master permet comprar fins a quatre entrades amb un 10% de descompte.
50
per cent de descompte sobre el preu de venda final tenen els menors de 18 anys i els més grans de 65.
55
euros val l'entrada d'un sol dia més barata, vàlida per accedir a qualsevol tribuna el divendres.
200
milions d'euros és l'impacte econòmic previst del Gran Premi del Circuit, a banda de la imatge televisiva.
94.831
espectadors van assistir diumenge al Gran Premi del 2013. El rècord són els 140.700 de l'edició del 2007.

EXEMPLE

“Catalunya demostra la capacitat de fer coses grans en un país petit”
“Gairebé tot feia preveure que hi hauríem hagut de renunciar [al GP de F-1]”

El Circuit se les empesca totes

L'organització del Circuit de Barcelona-Catalunya és un exemple per a la resta de curses del mundial. Sense anar gaire lluny, la visita al ‘pit lane' del dijous és una tradició a Catalunya que enguany adoptarà també Silverstone, el circuit degà de la F-1. Ara, el Circuit fa un pas mes: per tal d'afavorir l'arribada i la sortida esglaonades dels aficionats el diumenge 11 de maig, a les set del matí s'emetrà per les pantalles gegants del traçat la pel·lícula ‘Rush' –sobre l'enfrontament entre James Hunt i Niki Lauda a mitjan anys 70–, i després de la cursa els espectadors podran accedir a la pista i trepitjar el mateix asfalt on instants abans hi hauran competit els cotxes. Pensant en facilitar l'accés de les famílies, el Circuit habilitarà dues zones per a nens de tres a dotze anys, que a més tenen l'entrada gratuïta a les zones de ‘pelouse'.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)