Sempre hi ha reptes pendents
Motociclisme. Valentino Rossi, el rival més qualificat de Marc Márquez, ostenta el rècord de victòries a la ‘catedral' (6), on l'any passat va aconseguir la seva única victòria des del 2010
Valentino Rossi ha guanyat sis vegades en la categoria reina a Assen. Ningú en té més (tot i que Giacomo Agostini l'iguala). La catedral ha vist Il Dottore a dalt del podi vuit vegades des del 1997. I el segon pilot més veterà del mundial és a dia d'avui el rival més qualificat del campió més jove de la història. Si Marc Márquez no guanya dissabte a Assen, que no sigui per falta de motivacions...
En vol més, de reptes? Alguns són a casa: la competitivitat de Dani Pedrosa a Catalunya feia temps que no es veia. I el toc entre tots dos, tampoc. Però els de la marca rival no es queden enrere. Assen és circuit Yamaha. Les motos d'Iwata han guanyat set de les últimes deu edicions. Sí, cinc amb Rossi, però també amb Lorenzo (2010) i fins i tot amb Ben Spies (2011).
Lorenzo es veu fort
No és moment de perdre de vista que Yamaha ha fet un pas endavant i que a Mugello (Lorenzo) i a Catalunya (Rossi) per fi ha discutit l'hegemonia de Marc Márquez. De fet, a la pista Catalunya s'hauria vist el podi més ajustat de l'any si Pedrosa no hagués tocat Márquez. Si a més es compleixen els vaticinis de Jorge Lorenzo, que, un any després de cometre la insensatesa de córrer hores després d'haver estat operat de la clavícula, pronostica que seran més competitius que mai, la primera derrota del líder podria estar més a prop. Ara, que amb 58 punts d'avantatge...
Per rematar-ho, cap de les set victòries de Marc Márquez el 2014 ha estat amb l'asfalt mullat. I pluja és el que es preveu per tots els dies de competició. Un repte més per a un pilot que ja és a només sis victòries d'entrar en el Top-10 de pilots amb més triomfs de la història, igual que Dani Pedrosa és a sis podis de ser el segon de la història per aquest concepte. Dos reptes més per a aquest curs.
En la categoria petita, Àlex Márquez és l'home de moment. Pel seu triomf a Catalunya, perquè fa un any descobria el circuit i va ser capaç de fer el mateix temps que la pole i lluitar per la victòria, perquè Jack Miller sembla haver perdut l'autoritat i perquè Àlex Rins no estarà al cent per cent per les fractures al peu.
Tito Rabat, el líder amb més punts de Moto 2
Des que la categoria intermèdia viu en igualtat mecànica reglamentària, pocs pilots han assolit la regularitat del líder del 2014, Tito Rabat. I això és dir molt, sabent qui ha estat campió. Rabat (149 punts en set curses) supera els dos primers del 2013, Redding (134) i Pol Espargaró (104), Marc Márquez (2012, 132 punts), Stefan Bradl (2011, 127) i Toni Elias (2010, 111).
En les set primeres curses Rabat ha fet sis podis i un quart lloc. Aquesta seqüència no la va ni igualar la millor sèrie de Toni Elias (2010), amb cinc podis i dos quarts en set curses. Marc Márquez sí que la va batre el 2011 (nou podis seguits), però justament la falta de regularitat li va acabar costant el títol davant Stefan Bradl. L'any següent el cerverí va ser campió amb una millor sèrie de cinc podis seguits (Pol Espargaró va fer una seqüència de sis podis i un quart) i l'any passat el campió vallesà va encadenar cinc podis.
Si Rabat continua amb la projecció actual (supera de 34 punts el segon, el seu company d'equip Mika Kallio), difícilment no serà campió. El dubte ja és més si la consolidació de Maverick Viñales li permetrà retallar els 26 que li treu Kallio i prendre-li el subcampionat.