Montjuïc reneix a Montmeló
Motociclisme. Les 24 Hores de Catalunya arriben a la vintena edició al Circuit de Barcelona- Catalunya, perpetuant el llegat de la mítica cursa de resistència de la ‘muntanya màgica'
El Circuit de Barcelona-Catalunya va refermar el seu compromís amb les 24 Hores de Catalunya de motociclisme en la presentació de la vintena edició consecutiva a Montmeló. “Catalunya és un país de motos; hi ha passió, hi ha tradició, i entre tots hem d'aguantar aquest pilar, per tenir un futur encara millor que el present”, va asseverar el president del circuit vallesà, Vicenç Aguilera. De fet, la cursa es fonamenta en el llegat de les mítiques 24 Hores de Montjuïc –els primers anys, fins i tot en va mantenir el nom–, que es disputaren a la muntanya màgica entre el 1955 i el 1986.
En l'acte, celebrat al Museu de la Moto de Barcelona –i presidit pel trofeu que s'endurà l'equip guanyador–, hi van participar Xavi Riba i Quim Escoda, vencedors de la primera edició a Montmeló, el 1995 (hi faltava el tercer pilot, Marc Grau); Josep M. Folch, patró de Yamalube Folch Endurance –que té el rècord de victòries, vuit, i és el vigent campió–; Víctor Casas, vencedor el 2006 i el 2012; Marc Duran, cap de l'equip DR Racing, amb el qual Casas competirà enguany, i Jaume Serrano, director de Monlau Repsol Technical School, que fa córrer dues motos assistides per alumnes de l'escola.
Córrer-hi és un somni
“[Les 24 Hores] és una prova complexa que el RACC i el Circuit de Barcelona-Catalunya volem tirar endavant i que estigui molts anys al calendari”, va insistir Aguilera. D'uns anys ençà, la cursa s'ha internacionalitzat en adaptar-se del tot al reglament de la FIM, per bé que manté el caràcter amateur que fa que córrer-hi sigui un somni per a molts pilots entusiastes. “Em va fer més il·lusió guanyar les 24 Hores que acabar el Dakar”, va assegurar Xavi Riba, que va arribar a córrer els últims anys a Montjuïc i que quan la cursa va renéixer a Montmeló era un habitual del ral·li africà.
La cursa del vintè aniversari es disputa aquest cap de setmana, amb la sortida –tipus Le Mans, amb les motos formades en espiga– a les tres de la tarda de dissabte i l'arribada diumenge a la mateixa hora. Hi participaran 46 equips –amb 177 pilots– i Folch Endurance és el gran favorit, en absència de la seva nèmesi, Suzuki Català –des del 2008 s'han repartit els triomfs–. “Català fa falta perquè és una gran persona i un gran rival, però sempre n'hi ha, de rivals”, va dir Folch. “Unes 24 Hores mai no es guanyen abans d'hora”, va concloure el veterà dominador de la cursa, que hi va debutar el 1996 i es va engrescar “per l'ambient”. L'ambient màgic de la resistència amb aromes de Montjuïc.
BARRA LLIURE
El que té de bo una cursa com les 24 Hores de Catalunya de motociclisme és que permet als aficionats passejar per la instal·lació com si estiguessin a cal sogre. L'entrada és gratuïta, incloent-hi l'accés al pàdoc, on el públic podrà veure de ben aprop com se les empesquen els equips per arribar al final d'una cursa que dóna dues voltes senceres al rellotge. A més a més, dissabte tothom podrà visitar la línia de boxs, de 12.00 a 12.45 h, quan els equips estaran fent els últims preparatius abans de la sortida. Tot seguit, cap a la una de la tarda, arribaran al circuit una munió de motos Harley-Davidson, participants en els Barcelona Harley Days, que faran un parell de voltes per la pista després de l'escalfament de les motos de la cursa.PROTAGONISTES
Notícies
Dijous,7 novembre 2024