Motociclisme

Un home i una missió

Arribats a la meitat del campionat del món, Marc Márquez no es desvia del seu guió i, en qualsevol circumstància, fa llei de la seva voluntat: nou curses disputades, nou victòries

Ara que comença a córrer el rumor que Marc Márquez podria estar valo­rant la pos­si­bi­li­tat de par­ti­ci­par (i gua­nyar) l'any vinent en els mun­di­als de Moto GP i Moto 2 –esce­nari que el pro­ta­go­nista no con­firma però que tam­poc des­men­teix–, algú dubta encara que el 93 vol adju­di­car-se totes les (18) cur­ses del cam­pi­o­nat?

En qual­se­vol cir­cumstància, Marc Márquez és un home immers en una missió, un super­home de Nietz­sche que, de la volun­tat, en fa llei. A Sach­sen­ring, just a l'equa­dor del cam­pi­o­nat, el pilot de Rep­sol Honda va ser el més ràpid després de ser el més llest en el caos en què les qua­tre gotes que van caure vint minuts abans de les dues de la tarda havien con­ver­tit l'inici de la cursa. No va badar Dani Pedrosa, que en el segon terç de car­rera va ser més fort que el seu com­pany d'equip. Però ni els capri­cis dels déus ni la deter­mi­nació de Pedrosa van fre­nar Márquez.

L'ordre ve del caos

La pluja va por­tar els pilots a situar-se a la gra­e­lla amb la moto de reglat­ges de moll. I neumàtics mar­cats, és clar. Però no plo­via, quan els semàfors s'escal­fa­ven, i després de la volta de reco­nei­xe­ment tots els homes impor­tants del cam­pi­o­nat van entrar al box a can­viar de moto, mal­grat que per regla­ment es veu­rien obli­gats a sor­tir des del car­ril del box.

Només Ste­fan Bradl, ter­cer en la qua­li­fi­cació, i els vuit últims pilots de la gra­e­lla, amb reglat­ges de sec, van sor­tir des de la pista. Els altres (12) van situar-se a l'estret car­ril d'entrada al traçat. Com van poder, de pressa i cor­rent, espe­rant el seu torn. Márquez, natu­ral­ment, era al davant. I va ser el pri­mer d'entrar a la pista, ocu­pant el desè lloc.

Pas­sant la pri­mera volta a 7,7 segons de Bradl, li seguia la roda Pedrosa i el veien de més lluny Aleix, Rosssi, Lorenzo (16è) i Pol (21è). En aquells moments, la peri­llo­si­tat era en la zona de la bai­xada, molla, de mal gover­nar amb neumàtics lli­sos, una situ­ació que va durar unes set vol­tes, les que va neces­si­tar Márquez per situar-se al davant –Bradl, que havia can­viat neumàtics i reglat­ges a la gra­e­lla, va pagar haver sor­tit amb la for­qui­lla con­fi­gu­rada en paràmetres de moll.

Del caos a l'ordre, el cer­verí manava, amb Pedrosa engan­xat i amb la resta de pilots en un altre món. Amb Lorenzo, Rossi i Aleix per­dent pel cap baix mig segon per volta. Pel cap baix, perquè entre la 14a i la 21a van per­dre bous i esque­lles. En aquell punt, Pedrosa va enllaçar qua­tre vol­tes ràpides (d'1:22.386 a 1:22.184) i pas­sava per meta a 0,4 segons de Márquez. I sem­blava que, com a Mont­meló, hi hau­ria bata­lla fins al dar­rer ins­tant, però en aquell punt, i mirant de reüll la pis­sarra, Márquez va tan­car el debat enllaçant-ne qua­tre més, de vol­tes ràpides (d'1:22.092 a 1:22.037). I de 0,4 a 1,6 segons. I punt final.

Per quatre gotes, Márquez i la resta de favorits van iniciar la cursa des del carril del box
No hem pogut lluitar pel triomf, però hem estat a prop. Ara anem a Brno a entrenar-nos per tornar amb força
Dani Pedrosa
Necessitava un parell de dècimes per volta per ser amb ells. Ho he donat tot i estic content pel podi aconseguit
Jorge Lorenzo
Avui no tenia ritme per lluitar pel podi. És una llàstima, però estic content amb la primera meitat de campionat feta
Valentino Rossi
He copiat el que feien el Dani i el Rossi, els rivals al campionat. M'ha sortit bé i m'he divertit
Marc Márquez

L'Aleix fa la seva feina

“Ha estat un dia de bojos i, per postres, m'he equivocat en l'elecció del neumàtic del davant. De seguida s'ha assecat la pista i he vist que era massa tou. Amb tot, hem acabat dels sis primers en les últimes tres curses, i això és el més important.”

Les motos de fàbrica tenen amo per a la pròxima temporada, però encara hi ha algunes bones màquines sense propietari i Aleix Espargaró és un pilot que molts voldrien. El gran dels germans, destacadíssim entre els pilots amb moto Open i per davant de cinc homes amb moto derivada de fàbrica, arriba a la meitat del campionat en molt bona disposició per decidir el seu futur. Ara treballa amb un xassís Yamaha, però pocs pilots hi ha a la graella com ell, que treguin tan ràpidament partit de la moto que porten, sigui el xassís que sigui. “Arriben més ofertes de les que esperava”, deia divendres després de ser el més ràpid del dia. Entre aquestes, alguna de les Honda derivades de fàbrica que ara piloten Bradl i Bautista.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)