El mundial abraça la ciutat
Motor. El RACC culmina l'objectiu d'integrar Barcelona en la ruta competitiva del Ral·li Catalunya-Costa Daurada, amb un tram a Montjuïc
Després d'haver acollit una sortida cerimonial de la prova el 2012 i la sortida real de la cursa l'any passat –totes dues vegades des de la plaça de la Catedral–, enguany Barcelona formarà part de la ruta competitiva del Ral·li Catalunya-Costa Daurada, amb la disputa d'un tram urbà a Montjuïc.
Els detalls del tram se sabran en una presentació la setmana que ve, però ahir el RACC –l'organitzador de la cita catalana puntuable per al mundial de ral·lis– en va confirmar la celebració en publicar el reglament particular de la prova, que afegeix el pas del ral·li per Barcelona a l'itinerari presentat inicialment a Tarragona, a mitjan juny. El Catalunya-Costa Daurada –penúltima de les tretze proves del curs– començarà el dijous dia 23 d'octubre a Salou –d'ençà del 2005, la vila del Tarragonès rep la prova, amb la base a Port Aventura–, a la una del migdia. D'allà, els cotxes marxaran cap a Barcelona, on hi quedaran reagrupats fins que a les sis tocades de la tarda comencin a disputar el tram de Montjuïc, que tindrà 3,2 km de llargada. Tot seguit, els cotxes tornaran cap a Port Aventura –el primer hi arribarà a les vuit del vespre–. A partir del divendres dia 24, l'estructura de la prova serà la que es va presentar al juny, amb tres etapes –la primera, de terra; les altres, d'asfalt– i setze trams més, sempre amb sortida i arribada a Port Aventura i Salou (on dissabte a la tarda també s'hi farà un tram urbà, de 2,24 km).
D'aquesta manera, el RACC culmina el vell anhel de tornar a integrar Barcelona en la fesomia del Ral·li Catalunya, que enguany compleix 50 anys i puntua per al mundial des del 1991. A mitjan anys 80, abans que el Catalunya i el Costa Brava s'unissin per entrar al mundial, tots dos ral·lis van fer trams cronometrats a Montjuïc, sobre part del traçat de l'antic circuit de Fórmula 1.