Més motor

Sense sorpreses

Motociclisme. Mana Dovizioso però Márquez deixa Pedrosa a quatre dècimes i les Yamaha oficials són a més d'un segon de tots dos

No és la primera vegada que una Ducati lidera una jornada. Justament Andrea Dovizioso –amb una evolució de la GP14 amb xassís més estret i més còmode de pilotar– va repetir amb una gran volta quan la segona sessió s'exhauria, aprofitant el compost tou que tenen les motos Open. Ducati s'apropa, es qualifica en primera fila –avui no seria gens estrany que s'hi fiqués– i arbitra les primeres voltes de les curses, però entre els que es juguen les garrofes, les Honda són líders. Cadascú a la seva manera, amb Márquez assolint l'1:48 baix des de ben aviat, i Pedrosa amb la seva clàssica progressió.

Rere les HRC apareix una altra Ducati (Iannone) són la NGM d'Aleix Espargaró–que va funcionar molt bé a baixa temperatura, important si durant la cursa no fa sol– i la Tech 3 del seu germà Pol, que, just al contrari, va millorar a mesura que l'asfalt s'escalfava.

És a dir, que Jorge Lorenzo ha de recuperar 1.2 segons respecte a Pedrosa i 1.6 respecte a Márquez. I Rossi, 1.6 i 2 segons. Avui s'hi acostaran, però el color Honda de Motorland es preserva intacte. Això sí, el campió ja té quatre dècimes d'avantatge respecte al seu company d'equip. L'ensurt del dia el va donar Hèctor Barberà, a qui se li va encendre la moto i li va causar cremades de segon grau al braç esquerre.

Rabat, amb autoritat

En Moto 2, la notícia no és tant el temps de Tito Rabat com el fet que el líder del mundial va fer 17 voltes (de 19) en 1:54 o 1:53 alts. Ningú més va baixar a 1:53, i tant Zarco com Kallio només tenen un 1:54 baix, el registre que és el ritme de Rabat. En Moto 3, Àlex Rins i Àlex Márquez ja van rodar gairebé en temps de posició preferent del 2013, amb Jack Miller a mig segon. Rins va fer la volta ràpida en el seu últim intent.

Em sento bé, tenim un bon ritme i és un dels meus circuits preferits. Rellisca, però ja m'agrada
Marc Márquez
Aquí és molt fàcil rebaixar els temps aprofitant el rebuf en la recta llarga. Ho haurem d'intentar en la qualificació
Àlex Rins
Hem fet una bona feina però hem de trobar un ritme millor, perquè les diferències a davant seran mínimes
Tito Rabat
29 març
Qatar (Losail)
12 abril
Amèriques (Austin)
19 abril
Argentina (Río Hondo)
3 maig
Espanya (Jerez)
17 maig
França (Le Mans)
31 maig
Itàlia (Mugello)
14 juny
Catalunya (Barcelona)
27 juny
Holanda (Assen)
12 juliol
Alemanya (Sachsenring)
9 agost
Indianapolis
16 agost
Rep. Txeca (Brno)
30 agost
G. Bretanya (Donington)
13 setembre
San Marino (Misano)
27 setembre
Aragó (Motorland)
11 octubre
Japó (Motegi)
18 oct.
Austràlia (Philip Island)
25 octubre
Malàisia (Sepang)
8 novembre
País Valencià (Xest)

Divuit curses, i en el mateix ordre

El calendari provisional del mundial del 2015 és pràcticament un calc del d'aquesta temporada. Divuit curses, les mateixes i en el mateix ordre. Tan sols, a part de la variació d'un dia pel calendari, canvia que el campionat comença una setmana més tard (29 de març en lloc del 23) i que el GP de la Gran Bretanya canvia d'escenari: de Silverstone a Donington, on no es competia des del 2009. No ha de ser problema ni per als més joves, perquè, per exemple, Marc Márquez ja hi va córrer dues vegades (2008 i 2009) i, per cert, és a Donington on va obtenir el seu primer podi en el mundial (tercer de 125 cc el 2008). No apareix en el calendari el GP del Brasil, el que es considerava el pròxim candidat a entrar en el circuit del campionat del món.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)