El nou projecte de Pedrero i Guasch aspira al podi
Dakar. L'equip Pont Grup Yamaha JVO presenta un tàndem competitiu, amb dos experts pilots catalans al manillar d'una moto fiable i innovadora que podria donar la sorpresa a l'Amèrica del Sud
Joan Pedrero no amaga que veu possible millorar el seu millor resultat en les seves sis participacions anteriors al Dakar –totes les celebrades a l'Amèrica del Sud– amb la nova Yamaha YZ450F de JVO Racing, el segon equip de Yamaha Europa, amb el patrocini de Pont Grup. Atès que el pilot de Canet de Mar ha estat dos cops cinquè –el 2011 i el 2013–, això vol dir acaronar el calaix. “M'hi veig ràpid, amb la moto. Volem ser al davant en totes les etapes i, per què no, al podi”, assevera.
Per assolir la fita, Pedrero, de 36 anys, disposa de dues bones armes. D'una banda, el seu company, Marc Guasch. El pilot de la Garriga, de 41 anys, no és ben bé el motxiller de Pedrero –“Cadascú farà la seva cursa”–, per bé que és conscient que en Joan “té més potencial”. “Miraré d'estar a prop seu i ajudar-lo”, diu Guasch, que té la vista posada a acabar entre els vint primers. “Tenim molt bon feeling, el Marc i jo”, afegeix Pedrero.
L'altra arma del maresmenc és la moto, obra de JVO Racing. L'equip de Cervelló ha creat una moto curses-client –en correran fins a deu més de privades– que Pedrero assegura que pot ser la sorpresa del Dakar. En veure-la, sembla més de motocròs que no pas de ral·lis. La mare dels ous és el dipòsit de benzina d'onze litres col·locat a la part inferior de la moto (més un de 22 litres sota el seient), una innovació del preparador, Jorge Velayos, que fa que conservi l'estètica de la YZ450F de sèrie i sigui més lleugera. “Una KTM buida pesa el mateix que aquesta plena [155 kg]”, remarca Velayos. Tot plegat la fa més fàcil de conduir sobre la sorra, com es va fer palès ahir a la platja de Castelldefels, en la presentació de l'equip. “És com una bicicleta!”, sentencia Pedrero.
Canvi d'aires
De fet, el de Canet en va tenir prou amb dos-cents metres sobre la moto per quedar-ne enamorat. “Yamaha em va trucar per provar-la i, com que el contracte amb Sherco no estava tancat, vaig aprofitar l'oportunitat”, explica Pedrero, que només ha fet dues setmanes de test amb la moto, però s'hi ha adaptat de seguida.
Després de tres anys amb Gas Gas, Guasch també ha canviat d'aires per unir-se al projecte. “No hem fet cap cursa amb la moto, però arribem ben preparats i amb molta confiança”, conclou.