Cop de puny de Barreda
El pilot de motos castellonenc guanya la segona etapa en el tram especial més llarg del ral·li (518 km), deixa fora de combat Sam Sunderland i avantatja de més de 12 minuts Marc Coma, que va tenir problemes amb un pneumàtic
L'especial més llarga del Dakar 2015, amb 518 quilòmetres entre Carlos Paz i San Juan, es va saldar amb el triomf incontestable del veloç castellonenc Joan Barreda en motos i del qatarià Al-Attiya en cotxes. La duresa del tram especial es va incrementar amb la calor, amb puntes de 42 graus abrasadors, i Marc Coma va ser un dels que van pagar els plats trencats perdent 12 minuts. Els participants van passar per les províncies de Córdoba, La Rioja, San Luis i San Juan, i van tastar terreny dur, pols i una part final d'arena, un “infern”, segons Barreda, tot i haver-se imposat després de desempallegar-se tant de Marc Coma com de Sam Sunderland en el tram final. Coma va tenir problemes amb el mousse del pneumàtic del darrere a 60 quilòmetres de la meta i es va veure obligat a conservar la roda i abaixar considerablement el ritme –60 km per hora–. Sunderland es va perdre durant dues hores fatídiques i va cedir 2h26 que l'aparten del títol. Un dels grans beneficiats dels dos contratemps va ser Paulo Gonçalves, que, com qui no vol la cosa, va repetir el segon lloc del primer dia. El català Jordi Viladoms va fer una cursa magnífica, va acabar quart i se situa quart també en la general. Laia Sanz va signar també una actuació de molt de mèrit i va arribar setzena a la meta.
Sunderland va obrir camí com a primer líder, però l'etapa va escenificar d'entrada el duel apassionant entre el pilot de Torreblanca Joan Barreda (Honda) i el d'Avià Marc Coma (KTM). Barreda va passar primer pels tres controls de pas i va anar augmentat el seu avantatge –30 segons en el primer al quilòmetre 180 i 1:14 en el tercer al quilòmetre 359–. Tercer en el CP3, Sunderland, atabalat, es va perdre.
Penalització
Penalitzat amb una sanció de dos minuts dilluns a la nit per excés de velocitat, Nasser Al-Attiyah va perdre la victòria de la primera especial del Dakar i el primer lloc provisional de la general. El pilot de Mini va cedir el triomf de la primera etapa a l'argentí Orlando Terranova i va caure al setè lloc. Terranova es va convertir en el primer argentí que se situa líder en cotxes del Dakar. Més motivat encara, el qatarià Al-Attiya va sortir com un coet i en el CP2 ja havia avançat el sud-americà i company d'equip i l'avantatjava de 28 segons. No es va aturar i va dominar la cursa amb autoritat, tota una declaració d'intencions.
Nani Roma (Mini), per la seva banda, va arribar a la meta diumenge a la matinada remolcat amb més de 6 hores de desavantatge però ahir va reiniciar la cursa en la 88a posició. Roma, que va acabar 22è, haurà d'assumir un nou rol de gregari per ajudar els seus companys de marca, un cop malbaratades totes les possibilitats. El nord-americà Robby Gordon, segon en la primera etapa, va tenir un dia indigest també per problemes mecànics i va haver de ser remolcat fins a la meta.
La tercera etapa es disputarà avui entre San Juan i Chilecito, amb un tram especial de 220 quilòmetres. Els camions faran un tram especial de 284 quilòmetres. El camí és pedregós i perillós, doncs, sobretot per a les motos i els quads.