Més motor

Al-Attiyah, el Mini gran

Nas­ser al-Attiyah va rubri­car el seu segon tri­omf en el Dakar, després del que va obte­nir fa qua­tre anys. Al qatarià, de 44 anys, se li va acla­rir molt el pano­rama intern quan, el pri­mer dia, Nani Roma, gua­nya­dor el 2014 i cap de files de l'equip ofi­cial, va que­dar fora de com­bat per una ava­ria absurda. També de seguida es va veure que els Peu­geot no serien rival, perquè l'únic que treia el cap entre els pri­mers era Car­los Sainz.

L'equip francès haurà de replan­te­jar-se els seus buguis, que sem­blen massa petits per ser prou esta­bles. La fia­bi­li­tat ja arri­barà sola, fent quilòmetres. Però ja cal que s'espa­vi­lin, perquè X-Raid –equip que sosté els Mini ofi­ci­als– ha com­ple­tat el Dakar amb un bugui expe­ri­men­tal –un dels quals per­ta­nyia a Nas­ser al-Attiyah, d'ori­gen ame­ricà– en mans de Guer­lain Chic­he­rit. El desen­vo­lu­pa­ran paral·lela­ment al Mini 4All Racing actual i, si en un futur veuen que és més com­pe­ti­tiu, el ves­ti­ran amb una car­ros­se­ria de Mini i cap al Dakar.

En la quarta etapa, els tres per­se­gui­dors d'Al-Attyah eren tres Toyota, De Villi­ers, el sor­pre­nent debu­tant Alrajhi i l'holandès Ten Brinke. De Villi­ers, gua­nya­dor del Dakar 2009, va arri­bar a estar a vuit minuts a mitja cursa, però en la novena etapa va per­dre 15 minuts. El nou Toyota Hilux s'ha mos­trat molt com­pe­ti­tiu, però la rea­li­tat és que Al-Attiyah ha con­tro­lat la cursa com i quan ha vol­gut, sense neces­si­tat de forçar en cap moment.

SEGON TRIOMF

Ni els Peugeot ni Roma han estat rival d'Al-Attiyah, que n'ha fet prou vigilant De Villiers
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)