Coma aparca el cotxe
Raids. Com ja havia apuntat, el pentacampió del Dakar ajorna el canvi de categoria i continua a KTM per buscar el sisè títol en moto i el setè mundial
Marc Coma deia la veritat quan, a Buenos Aires, amb el seu cinquè touareg de guanyador del Dakar a les mans, negava que hagués pres una determinació sobre el pas a la categoria de cotxes atenent una oferta de Toyota. Ho va reiterar quan va arribar a Barcelona i va anar més lluny en una entrevista a L'Esportiu, el 27 de gener, en la qual, a més d'admetre els contactes amb Toyota per pilotar un pick up Hilux com el que va acabar segon amb Giniel de Villers, advertia: “És més probable que em vegis l'any que ve amb moto que amb cotxe.” Paraula de Marc Coma, que ahir es va fer realitat amb l'acord per disputar el pròxim mundial de raids i el Dakar 2016 amb KTM.
Tot va quedar tancat ahir en la reunió anual que es a fa a la seu de KTM, a Mattighofen, per valorar la temporada i planificar la següent. No se n'hauria de dir renovació en sentit estricte perquè en l'equip austríac la voluntat de Marc Coma es respecta sempre. Allà hi continuarà sempre que vulgui i plegarà quan vulgui. Per això no es fa pública la durada del compromís. Però ahir es va fer oficial que la vinculació entre tots dos tindrà una 14a temporada. No ha fet falta esperar. El mateix Coma apostava per prendre una decisió abans de l'inici del mundial (sis curses), a finals de març, a Abu Dhabi. No volia començar el campionat i després baixar de la moto.
El sisè Dakar
Amb KTM, Marc Coma ha guanyat cinc vegades el Dakar (2006, 2009, 2011, 2014 i 2015) i sis cops el mundial de raids (2005, 2006, 2007, 2011, 2012 i 2014). Els objectius tornaran a ser els mateixos, amb la particularitat que si aconseguís el sisè Dakar igualaria el rècord de victòries en la prova d'un pilot de motos que té Stéphane Peterhansel. Quan prengui la sortida en el Dakar, Coma tindrà 39 anys. Peterhansel va agafar el manillar per últim cop amb 33.
A hores d'ara tampoc
es pot assegurar que el Dakar 2016 sigui l'últim de Marc Coma en moto, però el mateix pilot d'Avià és plenament conscient que la seva etapa rere el manillar es va acabant. “Cada vegada costa més guanyar”, deia dies enrere. Aquest 2015 l'oposició d'Honda, sobretot amb Joan Barreda, ha estat formidable i la proposta de Toyota, temptadora. No era, però, l'única que tenia sobre la taula per agafar un volant. I a l'hora de prendre la decisió, és més que probable que Marc Coma tingui expectatives que alguna d'aquestes ofertes es mantindrà el gener vinent.