Motociclisme

Honda ensenya les cartes

Moto GP. Marc Márquez tritura de seguida el rècord de Sepang i Dani Pedrosa confirma la competitivitat de la moto amb el millor ritme d'una jornada amb set pilots per sota dels 2:00

Una volta. Una única volta va tardar Marc Márquez a millorar el temps de dijous de Jorge Lorenzo. En la segona ja va trencar el rècord de la pista que tenia ell mateix des de l'octubre passat. I poc més tard, en el segon intent seriós, va fulminar-lo gairebé d'un segon. 1:58.867 per 1:59.791. I amb aquell orgull d'estar a dalt de tot de totes les taules de temps, es va dedicar a fer tandes de voltes, amb un ritme de 2:00 mitjans, amb una facilitat desconcertant.

No hi va haver més voltes atòmiques, ni tampoc van fer falta. HRC té una moto molt ben posada a punt, com ho demostra que Dani Pedrosa no va baixar d'1:59 únicament per un petit error en la seva volta ràpida. També va triturar de gairebé un segon la seva millor volta del 2014 i, sobretot, va impressionar pel seu ritme de cursa, amb deu voltes seguides en 2:00, cosa que ni Márquez –que va fer el simulacre de cursa més tard, amb la pista menys fresca– va aconseguir. La resta, encapçalats per Iannone –les Ducati continuen sent molt ràpides a una volta–, a mig segon o més, una diferència que a Yamaha no va fer cap gràcia, entre altres raons perquè Valentino Rossi havia declarat la vigília que ahir aniria a fer el millor temps. Lorenzo vol millores en la frenada i en el canvi seamless –sense temps mort en les transicions entre marxes– i Rossi no va acabar de trobar el mapa electrònic que el satisfés.

Van caure els temps de manera espectacular, ahir. Més que dijous en relació a la primera jornada. De fet, set pilots van baixar dels dos minuts –només ho havia aconseguit Lorenzo dijous– i cinc van fer la millor volta per sota del rècord vigent fins ahir. I, pel que fa a ritmes, aquests set pilots que van baixar dels dos minuts van girar en 2:00 amb constància. Entre ells, Pol Espargaró –tot i una petita caiguda–, a tan sols un parell de dècimes de les Yamaha de l'equip Factory.

Suzuki progressa

El retorn de Suzuki és la gran novetat del campionat 2015 i, com a mínim pel que fa a velocitat, estan en la línia del que s'esperava. Aleix Espargaró va millorar 1.8 segons en el còmput dels dos dies i Maverick Viñales va ser el pilot que va fer un salt més importat, del 2:03.1 de dimecres al 2:00.9 d'ahir. Lògic, d'altra banda, tractant-se d'un debutant a Moto GP. Les motos són fiables, fins al punt que Viñales ha fet 165 voltes durant els tres dies. Ara que, per tip de voltar, Márquez (181).

Avui, test de Michelin

S'acaba la primera tanda de test, però avui el pilot de proves de cada equip tindran accés als pneumàtics Michelin per al 2016. No és únicament un canvi de proveïdor. L'arribada del fabricant francès implica l'augment del diàmetre de la llanda de 16.5 a 17 polzades, amb les conseqüències sobre la tracció, la frenada i l'allargament de les relacions del canvi. Tots plegats tornaran a Sepang del 23 al 25 de febrer.

PRO

He quedat sorprès amb el temps, jo i tothom. La pista era ràpida i m'he sentit bé sempre. Però el simulacre de cursa és més important
Marc Márquez
Amb la moto nova estem ja al nivell del 2014 i hi ha molt de marge de millora. Això és el més positiu
Marc Márquez
Hem millorat la part posterior de la moto. Queden coses per millorar però hem fet passos molt positius, i això em fa estar molt content
Dani Pedrosa
Hem fet el primer simulacre de cursa. Hi ha punts per millorar però les conclusions són força bones
Dani Pedrosa
He estat ràpid, em sento molt bé amb la moto, tot va com estava previst i el ritme és prometedor. Ja voldria ser a l'altra tanda de tests
Pol Espargaró
Hem d'estar orgullosos de la fiabilitat del motor. No estem tan lluny de les Ducati i Yamaha de fàbrica
Aleix Espargaró
El xassís és perfecte, puc anar al cent per cent amb la roda de davant, però m'agradaria treballar més en el motor
Maverick Viñales
Pilot Equip Dimecres Dijous Divendres
1r Marc Márquez Repsol Honda 2:00.262 (1) 2:00.146 (3) 1:58.867 (1)
2n Dani Pedrosa Repsol Honda 2:00.745 (5) 2:00.260 (4) 1:59.006 (2)
3r Andrea Iannone Ducati Team 2:01.424 (7) 2:00.391 (5) 1:59.388 (3)
4t Valentino Rossi Yamaha Factory 2:00.380 (2) 2:00.676 (6) 1:59.401 (4)
5è Jorge Lorenzo Yamaha Factory 2:00.521 (3) 1:59.963 (1) 1:59.624 (5)
Pol Espargaró Tech 3 Yamaha 2:00.930 (6) 2:00.959 (7) 1:59.851 (6)
7è Andrea Dovizioso Ducati Team 2:00.617 (4) 2:00.015 (2) 1:59.874 (7)
8è Stefan Bradl Forward Yamaha 2:01.556 (8) 2:01.484 (11) 2:00.294 (8)
9è Bradley Smith Tech 3 Yamaha 2:01.707 (9) 2:01.098 (9) 2:00.384 (9)
10è Aleix Espargaró Suzuki MotoGP 2:02.225 (14) 2:01.344 (10) 2:00.486 (10)
11è Cal Crutchlow LCR Honda 2:01.713 (10) 2:01.058 (8) 2:00.536 (11)
12è Maverick Viñales Suzuki MotoGP 2:03.164 (21) 2:01.916 (15) 2:00.964 (12)
13è Danilo Petrucci Pramac Ducati 2:02.136 (13) 2:01.932 (16) 2:00.970 (13)
14è Hiroshi Aoyama HRC Honda 2:02.560 (16) 2:01.772 (13) 2:01.029 (14)
15è Hèctor Barberà Avintia Ducati 2:02.700 (18) 2:01.615 (12) 2:01.183 (15)
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)