Glòria efímera per a Lotus
Fórmula 1. Maldonado munta rodes toves per fer el millor temps en el primer dia de tests al Circuit. McLaren no se'n surt amb la mecànica Honda i la febre deixa Hamilton fora de combat
“El Circuit de Barcelona-Catalunya és ideal per avaluar un cotxe nou, i estem satisfets amb els nostres progressos.” L'optimisme de Pastor Maldonado contrastava amb l'ambient a can McLaren. En el primer dia de tests d'aquesta setmana al Circuit de Barcelona-Catalunya –s'allargaran fins diumenge–, el veneçolà va ser el més ràpid amb el Lotus-Mercedes, mentre que Jenson Button va aparcar l'MP4-30 dins del box a 2/4 de 12 del matí i ja no en va tornar a sortir. A aquella hora, Mercedes ja havia comunicat que Lewis Hamilton plegava perquè tenia febre. I, per postres, a la tarda Susie Wolff i Felipe Nasr van protagonitzar una topada a la pista, per un malentès en una frenada –l'escocesa acabava de sortir de boxs i no va veure el brasiler, que venia llançat–. Algun somriure i moltes llàgrimes, doncs.
Wehrlein fa el doblet
El cas és que McLaren havia començat la jornada amb bon peu, amb 21 voltes de Button abans de l'avaria fatal. Un retenidor del sistema híbrid (MGU-K) va fallar i va obligar l'equip a canviar tota la mecànica. Per acabar-ho d'adobar, Honda va admetre que avui –amb Fernando Alonso al volant– el problema es pot repetir, perquè la peça refeta no arribarà fins dissabte. McLaren insisteix que els tests són per això, però se n'han de fer creus, de tants entrebancs.
A can Mercedes els problemes van venir per la posada a punt dels pilots, no del cotxe. Amb la febrada de Hamilton, Nico Rosberg hauria hagut de pujar al W06, però l'alemany té un pinçament en un nervi del coll i es va haver de reservar per poder córrer avui. Així doncs, l'equip de l'estrella va cridar al seu pilot reserva, Pascal Wehrlein, que havia estat cedit a Force India per a aquest test. El jove de 20 anys va baixar del VJM07 de l'any passat per pujar a la fletxa de plata i va marcar el mateix temps amb els dos cotxes, si fa no fa.
Ferrari segueix allà
S'ha de dir, però, que amb el Mercedes Werhlein va provar amb les rodes més dures. Tot el contrari que Maldonado, que va millorar de més de dos segons en muntar el compost tou cap al final de la sessió, per conquerir una glòria efímera. Va prendre el millor registre a Kimi Räikkönen, que l'havia fet amb el mitjà. El Ferrari, doncs, confirma les bones sensacions palesades a Jerez, per bé que Kimi va perdre dues hores al matí mentre els tècnics feien comprovacions al cotxe.
També va muntar el compost tou el Red Bull de Daniel Ricciardo, però l'australià no va passar del tercer lloc. En un dia força mogut, dins i fora de la pista, el pilot amb més voltes completades va ser Max Verstappen, que en va fer 94 amb el Toro Rosso.
Prohibit tocar el crostó
Els pilots de F-1 hauran de mantenir el disseny del seu casc al llarg de tot el curs i ja no el podran canviar d'una cursa a una altra. La comissió de la F-1 ha aprovat aquesta mesura per facilitar-ne la identificació per part del públic. Els últims anys, pilots com ara Sebastian Vettel acostumaven a estrenar un nou disseny de casc en cada cursa, i era força habitual que altres en lluïssin d'especials en curses puntuals, com ara Mònaco i Singapur. Anys enrere, en canvi, els pilots mantenien el mateix disseny per a tota la seva carrera. Ara la FIA ha posat fil a l'agulla per preservar aquest element d'identitat dels pilots. L'any passat la FIA ja els va obligar a escollir un número fix per a tota la seva estada en la F-1, una mesura amb la qual també es pretén que els aficionats reconeguin els pilots amb més facilitat.