McLaren: a cada bugada, una peça estripada
Fórmula 1. L'equip de Woking perd un altre dia de tests en reproduir-se el problema de dijous en la mecànica Honda, novament amb Button al volant. Maldonado, un altre cop el més ràpid
McLaren no se'n surt. O, més ben dit, Honda no se'n surt. L'endemà que semblés que la pretemporada de l'equip de Woking prenia embranzida –Alonso havia fet 59 voltes–, sant tornem-hi! El problema que dijous va fer plegar Jenson Button a mig matí es va reproduir ahir, en la tercera jornada de tests al Circuit de Barcelona-Catalunya. Honda havia substituït el retenidor malmès en el sistema híbrid, però la peça refeta va tornar a fallar, quan Button tot just havia fet sis voltes. Per la tarda va tornar a rodar, però en tirades de només tres girs i amb el sistema de recuperació d'energia capat. El pilot anglès mirava de no perdre el somriure, però va haver de reconèixer que a Melbourne –escenari de la primera cita del curs, a mitjan març– no tindran pas “un cotxe guanyador”. Ni de bon tros.
Vettel, a la graveta
Amb tot, encara hi va haver qui va començar el dia pitjor que McLaren. Sebastian Vettel s'estrenava a Montmeló amb el Ferrari, i en tenia tantes ganes que va ser el primer a engegar el motor, a les nou en punt del matí. Un minutet i quatre revolts més tard, però, l'SF15-T era a la graveta. Un plugim havia deixat alguna humitat a l'asfalt, i l'adherència amb les rodes encara fredes va trair el pilot alemany, que va fer una virolla. Per sort per a ell, no va colpejar res i va acabar el dia amb més de cent voltes, igual que Maldonado, Verstappen, Hamilton i Kviat.
El veneçolà i l'holandès també van fer tirades amb el compost tou i el supertou, que els van valer els primers llocs. Focs d'artifici, a parer de Mercedes. “Tothom s'entusiasma amb els temps; nosaltres ens entusiasmem amb la nostra feina”, va declarar a aquest diari un portaveu de l'equip alemany.
Williams també va superar les cent voltes, però repartides entre Massa i Bottas. En previsió que plogués més, l'equip de Grove es va dedicar a assajar les aturades a boxs. McLaren també, perquè no fos dit.
De la Rosa treu el nas a Mercedes
Pedro de la Rosa va visitar ahir el pàdoc del circuit, i es va reunir amb els directius de Mercedes al seu motorhome. Els últims dos anys, el pilot català –demà passat farà 44 anys– ha treballat en el simulador de Ferrari, un lloc que ara ocupen els joves Vergne i Gutiérrez. De la Rosa hauria volgut tornar a McLaren, però també ha temptejat l'equip dels campions del món, que té Pascal Wehrlein com a pilot reserva.