L'inexorable pas del temps
Ral·li Costa Brava. La pluja i la neu acceleren el relleu generacional dels cotxes de ral·lis històrics amb el doblet dels Lancia Delta Integrale de ‘Lucky', que revalida el triomf, i ‘Pedro'
Es veia venir, però la pluja i la nevada que van sacsejar el 63è Ral·li Costa Brava van accelerar el relleu generacional entre les màquines del grup B i els 4x4 de grup A. Lucky-Fabrizia Pons i Pedro-Baldaccini van imposar la tracció total dels Lancia Integrale 16v a la potència dels Lancia 037 i Porsche 911, de tracció al darrere. Amb l'asfalt sec, la vella guàrdia hauria tingut coses a dir –ho van demostrar els dos grans escratx del Lancia 037 del francès Vaison en els dos primers trams–, però dissabte el ral·li va tenir humitat, pluja i fins i tot una nevada espectacular que va caure en el segon pas per Collsaplana, que va recordar les enyorades edicions del campionat d'Europa, al febrer.
Vaison, a més, va penalitzar 15 minuts per un problema en el canvi i va abandonar. Probablement tampoc hauria pogut fer res dissabte, vista la diferència enorme entre els Lancia 4x4 i el tercer classificat.
En la segona etapa, Pedro va retallar de 37 segons a 27 l'avantatge de Lucky, però el seu atac va quedar aquí. Tots dos van donar per bo el resultat i van permetre fins i tot un escratx del Porsche de Myrsell.
Els millors catalans en la classificació conjunta van ser Josep Sola-Robert Izquierdo (Ford Sierra Cosworth), setens absoluts. Però també crida l'atenció el dotzè lloc en la classificació FIA –Sola no hi concursava– dels gironins Joan Donatiu-Jordi Padrós, amb un Ford Escort menys competitiu.
Moltes baixes de nivell, amb l'asturià Daniel Alonso (Ford Sierra Cosworth 4x4) per problemes de turbo, Xavi Domènech (BMW M3) per un toc, Francesc Gutiérrez (Ford Sierra Cosworth) en aturar-se-li el cotxe i Ferran Font (Ford Escort RS).
Un altre podi de Faixedas-Jordan en regularitat
Xavi Faixedas i Joan Jordan (foto) van tornar a demostrar davant l'elit europea de la regularitat que són tan bons com el millor. L'equip d'Arbúcies va començar el ral·li molt a prop dels primers, el Porsche 924T de Miró-Matavacas, i el Ford Cortina de Crucifix-Lambert. Amb molts equips separats per pocs punts, el ral·li no es va decidir fins al pas pel nevat Collsaplana 2. Aquí Faixedas va tenir una sortida de pista i, tot i que va recuperar la meitat del temps perdut, els 25 punts extres d'aquest tram li van impedir lluitar pel triomf. També hi van deixar totes les possibilitats Miró i Crucifix, i hi van guanyar un munt de posicions Cañellas-Ferrater (Seat FL), Shinozuka-Takagi (Mitsubishi) i Manzano-Molist (Autobianchi), setè, dotzè i catorzè (era el primer ral·li del pilot). Bardolet-Alsina (Seat 124 Sport 1.6) haurien estat quarts sense una penalització.