Vint-i-cinc curses seguides no són cosa de no-res
Fórmula 1. El Circuit de Barcelona-Catalunya celebrarà la Setmana del Gran Premi al passeig de Gràcia per apropar la F-1 a la ciutat i commemorar un aniversari molt especial
La fita que suposa organitzar la 25a edició consecutiva del Gran Premi de F-1 al Circuit de Barcelona-Catalunya i la contribució de la carrera a la projecció de Barcelona al món van ser els eixos dels parlaments de les autoritats durant la presentació de l'esdeveniment, que se celebrarà del 7 al 10 de maig. L'acte va tenir lloc ahir a l'auditori de la Pedrera, al bell mig del passeig de Gràcia de Barcelona.
L'elecció del lloc no va ser casual, atès que a partir del dilluns dia 4 l'emblemàtic eix comercial serà l'aparador d'un seguit d'activitats al voltant de la F-1, amb el doble objectiu de promocionar la prova i commemorar-ne l'aniversari. “Volem que aquesta setmana ens doni visibilitat”, va explicar el president del Circuit de Barcelona-Catalunya, Vicenç Aguilera. “Necessitem que la gent es mobilitzi i vingui al circuit”, va emfasitzar.
Així, el passeig de Gràcia es guarnirà amb 200 banderes de quadres i molts dels establiments de restauració de la zona oferiran menús especials amb temàtica de F-1. La comunió entre la ciutat i el circuit és profitosa per a tots plegats. “El Gran Premi enforteix la marca Barcelona”, va dir la quarta tinent d'alcalde de l'Ajuntament, Maite Fandos.
A més a més, del 5 al 17 de maig el Palau Robert acollirà una exposició de les millors fotografies de les 24 edicions de la carrera. I a l'altra banda de la Diagonal, als Jardinets de Gràcia, s'hi exposaran els monoplaces del 2015 de Red Bull, McLaren i Ferrari, i altres cotxes històrics, com ara el Williams FW14B –tal vegada el cotxe més hipertecnològic de la història–, vencedor a Montmeló el 1992, amb Nigel Mansell.
Plogui o faci sol
Aquella va ser la segona edició del Gran Premi al circuit vallesà, que l'any anterior havia agafat el relleu de Montjuïc com a seu de la F-1 a Catalunya. “Els circuits van canviant i en alguns s'hi deixa de córrer, però el nostre està ben consolidat”, va valorar Sebastià Salvadó, president del RACC i un dels artífexs de la creació del circuit. Aquesta responia a l'anhel d'un país i fou possible per l'acció concertada dels diferents actors del territori, tal com va recordar el conseller d'Empresa i Ocupació, Felip Puig, que aleshores era regidor a Parets del Vallès i, per tant, ho va viure d'aprop. “Catalunya té tradició industrial i vocació esportiva, i el circuit ens dóna projecció internacional i repercussió econòmica”, va asseverar.
L'anècdota de l'acte la va protagonitzar l'expilot Pedro de la Rosa, que va etzibar que ell voldria que a la cursa d'aquest any hi plogués. Ho deia pensant en la incertesa i l'emoció, però el desig no va ser gaire ben rebut a la fila d'autoritats. En qualsevol cas, plogui o faci sol, aquest serà un gran premi molt especial, fruit d'una trajectòria històrica.
PROTAGONISTES
LES XIFRES
Encara no toca parlar de renovació
El contracte de la F-1 amb el Circuit de Barcelona-Catalunya expira després de l'edició del 2016. Per tant, encara no hi ha pressa per signar la renovació. “Fa temps que estem parlant. Fem les coses ben fetes, i quan arribi el moment, ho lligarem”, va explicar Vicenç Aguilera. “Hi ha vocació de fer 25 anys més; el Gran Premi és una vocació de país”, hi va afegir el director del circuit, Salvador Servià. Pel que fa a la venda d'entrades: “Estem en nivells semblants a l'any passat, una mica per sobre en el públic estranger”, va apuntar Aguilera. El 2014, la cursa va tenir 91.480 espectadors.