Motociclisme

Infranquejable

Jorge Lorenzo domina de cap a peus a Le Mans, en una cursa que evidencia els problemes d'Honda amb un Márquez que s'ha de barallar amb la moto per salvar un quart lloc i entrar a quasi 20 segons del mallorquí

Jorge Lorenzo no ha tor­nat perquè no havia mar­xat mai. Tres cur­ses taca­des per les cir­cumstàncies, algu­nes del tot incon­tro­la­bles –des­pre­ni­ment de l'espuma del casc a Losail i una bron­qui­tis a Aus­tin–, no havien minat la con­vicció d'un pilot que en la pre­tem­po­rada havia tre­ba­llat com ningú i que, amb l'M1 rut­llant com la seda, sabia que els resul­tats havien d'arri­bar. Impla­ca­ble en el pas per volta des de diven­dres, ahir Lorenzo va com­ple­tar un sen­sa­ci­o­nal diu­menge sota el sol de Bugatti i va obte­nir el segon tri­omf seguit després del de Jerez. També va res­pon­dre Valen­tino Rossi, l'únic pilot que compta les cur­ses per podis.

Feli­ci­tat a Yamaha i blau fosc tirant a negre a Honda. “La moto té massa potència.” Va ser la frase del pri­mer test fet a València al novem­bre i les parau­les de Marc Márquez encara res­so­nen. I Le Mans va ser ahir la con­fir­mació defi­ni­tiva del greu pro­blema: Márquez no va caure com ho van fer les altres tres Honda ofi­ci­als, però va entrar a quasi 20 segons del ven­ce­dor bara­llat amb la RCV213. Dei­xant-s'hi la pell per un quart lloc.

El rellotge mallorquí

Una situ­ació, la de la insos­te­ni­bi­li­tat de l'Honda, palesa des de l'arren­cada. En un mig­dia calorós –cap entre­na­ment s'havia fet amb tanta tem­pe­ra­tura a pista com en la cursa–, Lorenzo es va situar pri­mer després de qua­tre revolts, superant en la pri­mera xicana i per fora Dovi­zi­oso. I amb el camp lliure, el mallorquí va excel·lir.

Fi i veloç, la seva tra­jectòria neta con­tras­tava amb la de Márquez, que pilo­tava molt ample per la impos­si­bi­li­tat de con­tro­lar el tren davan­ter de la moto –ahir el 93 va mun­tar un xassís que havia des­car­tat en la pre­tem­po­rada–. Una sor­tida de pista en el ter­cer gir el va por­tar fins al setè lloc i, amb la moto anant a la seva, suava per rodar en un medi­o­cre 1:34.

Un segon més lent que el grup del davant, on ja s'havia posi­ci­o­nat Rossi després de fer la volta ràpida en cursa (1:32.879). L'italià s'havia crus­pit Márquez a la xicana Che­min aux Boeufs i, quan les Ducati de Dovi i Ian­none van bai­xar pis­to­nada, es va situar rere Lorenzo. Un Lorenzo pro­per però ina­bor­da­ble, que va fer 26 de les 27 vol­tes llançades en 1:33 i, d'aques­tes, només vuit per sobre de l'1:33.5. Hipnòtic, un dimoni.

Amb el podi fixat, la intriga va venir perquè Márquez es va reve­lar. Va igno­rar el pro­blemàtic com­por­ta­ment de l'Honda i va deci­dir assal­tar Smith i Ian­none, tot i que l'avan­tat­ja­ven de dos segons –magnífic l'italià, que dimarts s'havia espat­llat l'espat­lla en un entre­na­ment a Muge­llo. Els va enfo­car i els va ata­car, i, superat el britànic, després de quasi cinc vol­tes frenètiques i de res­pi­ració assis­tida pug­nant amb Ian­none, s'apo­de­rava del quart lloc. Ahir, una victòria.

1
pilot
d'entre tots els que disputen el mundial (Moto GP, Moto 2 i Moto 3) ha fet podi en les cinc primeres curses: Valentino Rossi.
26
voltes
de les 28 de la cursa Jorge Lorenzo va rodar en 1:33. És a dir, llevat de la primera, totes les llançades menys una.
28
voltes
de les 28 de la cursa van tenir de líder a Jorge Lorenzo. El mallorquí ha manat en 70 de les 123 dels cinc grans premis.
110
punts
separen el Movistar Yamaha (189) del Repsol Honda (79). Entre les dues fàbriques japoneses hi ha el Ducati Team (144).
La RC231V té un excés de potència i és molt difícil per als pilots controlar-ne les respostes

Dani Pedrosa: “No entenc per què he caigut”

La tornada a la competició de Dani Pedrosa no va ser, ni de lluny, la desitjada. El pilot vallesà va caure sortint del tercer revolt, en la primera xicana, tot just en la segona volta quan era setè. “Ha estat una llàstima. No entenc gaire per què he caigut: la roda del davant ha perdut adherència sense avisar”, explicava després de la cursa. Ell, com tots els pilots d'Honda, va patir molt amb el tren davanter –Crutchlow i Redding també van caure en circumstàncies semblants. Tot i tenir els semimanillars trencats, Pedrosa va continuar i des del darrer lloc va remuntar fins al setzè, això sí, a 15 segons dels punts. Tot i això, físicament es va trobar bé i va rodar a ritme d'1:34 –el mateix, durant mitja cursa, de Marc Márquez. “Tenim molt marge de millora, però ha estat un test postiu per a mi”, deia, referint-se a l'avantbraç.

Operació per a Aleix Espargaró

Cap de setmana per oblidar d'Aleix Espargaró. El pilot de Granollers, que dissabte admetia que el comportament de la Suzuki era el millor des de l'inici del campionat, va caure de manera molt violenta en l'FP3 i, entre altres coses, es va trencar un lligament del dit polze dret. S'espera que sigui intervingut de la lesió aquesta setmana, però ahir, infiltrat, Espargaró va sortir disposat a tot. Malauradament, la Suzuki no va respondre: “La primera moto no ha arrencat i hem hagut de sortir amb la segona, que ha tingut un problema d'embragatge.”

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)