Un divendres de color blau
GP de Catalunya. Moto GP. Excel·lents prestacions de la Suzuki, amb Aleix Espargaró primer i Maverick Viñales cinquè, en una pista amb poca adherència i amb Jorge Lorenzo ensenyant el millor ritme
“Quan tens tota una fàbrica treballant, portant coses noves i notant millores, les coses surten. M'ho he passat molt i molt bé.”
Amb els peus a terra, remarcant del dret i del revés que només érem divendres, però no hi havia cap pilot més content ahir que Aleix Espargaró. Ràpid a una volta, a menys de dues dècimes del rècord de la pista de Dani Pedrosa (1.40.893, 2013), la satisfacció del pilot de Granollers arribava perquè amb pneumàtic gastat la Suzuki tenia ritme. Més que el seu company d'equip, Maverick Viñales, però
menys que Jorge Lorenzo, l'home que, a pesar de fer el setè millor temps –no va utilitzar goma tova–, va ser qui millor ritme de cursa (1.42 mig) va mostrar.
Una mica més
Estrenaven modificacions en el motor, les Suzuki, mancades de potència en aquest inici de campionat. I tant Aleix com Maverick van afirmar que sí, que la moto anava més ràpida. Però poca cosa més: “Dos o tres quilòmetres més”,
deia Espargaró. “Però aquest circuit, llevat de la recta, no es nota tant perquè vas molta estona a fons amb tercera.” I Maverick hi afegia: “És semblant a Mugello i si allà vam anar bé, aquí també.” Vuit quilòmetres menys que Marc Márquez, el més veloç en punta (344 km/h), però només un menys que les Yamaha (337 km/h). “Esperàvem una mica més, però podem seguir l'aspiració de les Yamaha, que ja és un avenç”, deia el de Granollers. En qualsevol cas, l'equilibri del conjunt és molt bo i en unes condicions similars a les d'ahir –40 graus a la pista–, ser al davant durant una estona és possible: “No penso en la pole, sinó a lluitar amb els pilots que busquen el podi”, sentenciava.
No hi ha adherència
La Suzuki ha millorat i el fet que el traçat no tingués gaire bona adherència, –impossible utilitzar tota la potència– també els va ajudar. Tothom ho remarcava, especialment Lorenzo. “Sobre 10, l'asfalt d'aquí és d'un 4 o un 5. No té grip i hi ha molts sots als revolts”, deia el mallorquí, l'home a batre quant al ritme de cursa. Perquè així ho deien els temps i perquè així ho veien els rivals. Tots, de Márquez a Rossi.
L'italià, relativament preocupat per la posició –per si plovia avui, abans o durant l'FP3– i per la qualificació. “Estic un xic inquiet per estar fora del Top 10, però en canvi estic satisfet amb el ritme. En la segona part de la segona sessió hem trobat la configuració. Hem de millorar petits detalls, però tenim un molt bon ritme. No tant com el Jorge, però no estem tan lluny.” En tot cas, tot passa per qualificar bé. “Mai sóc gaire fort a una volta, i aquí, a banda de les Ducati i les Honda, molt ràpides a una volta, també hi ha les Suzuki. Però tinc molt bones sensacions amb la moto i penso que això m'ajudarà.” Llevat d'Austin i Jerez (segona), enguany l'italià sempre ha sortit des de la tercera fila de la graella.
Márquez i Pedrosa, ràpids a una volta i fent moltes proves
Un Marc Márquez positiu i un Dani Pedrosa relaxat. Els dos pilots d'Honda, primer i segon en la primera sessió –amb 27 graus en una pista molt bruta– i segon i tercer en la segona, van dedicar-se a provar diferents coses per trobar una posada a punt que faci més manejable l'Honda. Márquez va treballar amb un tub d'escapament nou i va trobar resultats. “Em dóna més estabilitat entrant als revolts, puc controlar millor la moto”, explicava. Però no es mostrava del tot satisfet. “Amb el pneumàtic nou penso que serem competitius, el que hem de millorar és en la segona meitat de cursa, quan el pneumàtic cau i els problemes es veuen més.” Justament en els pneumàtics és on va centrar els esforços Pedrosa, provant el compost dur i el més tou, tant al davant com al darrere. En el seu cas, potser avui provarà l'escapament nou. “La pista no estava en les millors condicions, però hem pogut provar els pneumàtics. No hi ha gaire diferència entre l'un i l'altre, la veritat. Són bastant semblants.”