El rellotge suís de ses Illes
Jorge Lorenzo torna a guanyar marcant el ritme amb precisió, al davant de Rossi i deixant Pedrosa a 20 segons
Camp lliure, una moto alineada més o menys al mil·límetre i pilotar per sensacions. Instintivament. I al límit. És la recepta de Jorge Lorenzo, el rellotge suís de ses Illes, el guanyador de les últimes quatre curses i el pilot que des de fa 103 voltes passa primer a cada pas per la meta. Encara no és el líder del mundial, però això és avui un detall que, si les coses continuen així, acabarà sent una simple anècdota amb la mateixa seguretat que passen els segons.
Flors i violes a Yamaha i cel tapat a Honda. És cert que Dani Pedrosa va ser tercer –primer podi d'enguany–, però va entrar a gairebé 20 segons del vencedor, i tan o més preocupant per a la fàbrica campiona del món és que Marc Márquez pràcticament va dir adéu a les possibilitats de pugnar amb propietat pel títol. En aquest cas per culpa seva, però sumant un nou zero al cap i a la fi.
El cap de setmana tampoc va acabar com esperaven a Suzuki, amb Aleix Espargaró caient a menys de cinc voltes a causa d'un sot –i amb el pneumàtic davanter molt castigat de bon començament– i amb Maverick Viñales entrant sisè. El seu millor resultat, sí, però excessivament condicionat per la sortida –tant ell com Aleix van quedar en evidència davant dels rivals que porten el canvi seamless.
Tic-tac, tic-tac
Divuit voltes en 1:42 i només sis en 1:43 baix. Amb 49 graus a l'asfalt. Aquesta va ser la targeta de visita que va deixar Lorenzo quan va pujar al podi al davant de Rossi i Pedrosa.
Des del primer revolt, el de Yamaha va marcar el pas, inicialment seguit per Márquez. Cap Suzuki era allà –a l'angle inicial, novè Aleix i onzè Maverick–, i Dovizioso, Smith, Pol, Crutchlow, Rossi i Pedrosa formaven la fila. I en la tensió i el frenesí de les primeres voltes, els esdeveniments es van precipitar. Aleix va passar Crutchlow, que va caure, i va treure de trajectòria Pedrosa. Encara en el tercer gir, Márquez, que trepitjava Lorenzo, va entrar passadíssim a la frenada de La Caixa i gairebé s'emporta el mallorquí. Ho va evitar, però no la caiguda. Poc després, Pol i Dovi eren els que perdien el tren davanter. I el gra de la cursa quedava garbellat: Lorenzo seguit de Rossi a dos segons, i Pedrosa, que havia superat Smith i Aleix, tercer a set i perdent distància. Molt lluny –era vuitè després d'haver anat setzè–, Maverick remuntava.
Cursa partida i dinou voltes per desgranar. Rossi, infructuosament, va provar de retallar dècimes a Lorenzo, mentre Dani allunyava Aleix, que, amb el quart lloc al sac, va caure al final, i Maverick, a ritme, va superar Redding a menys de nou voltes.
Marc Márquez ja és a 69 punts del lideratge
“Hem de ser realistes. Ho intentarem, però ara sí que el mundial està molt i molt i molt difícil.” Sense perdre el somriure, Marc Márquez exposava el que sentia després de sumar el tercer zero de la temporada, un resultat que el deixa a 69 punts de Valentino Rossi, encara líder del campionat, amb 138, un més que el seu company d'equip Jorge Lorenzo (137). En els últims 17 anys, cap campió del món de la categoria gran ha sumat més de dos zeros i l'últim a fer-ho va ser Mick Doohan el 1998. Ara bé, l'australià va acabar o primer o segon en les curses restants.
El millor cap de setmana de Maverick Viñales
Segon en la qualificació oficial (1:40.629), primer en l'FP3 (1:41.105) i segon en el warm up d'ahir al matí (1:41.784). I sisè en la cursa, el seu millor resultat –queda enrere el setè lloc aconseguit a Mugello fa quinze dies–. Ja només queden sis pilots que han puntuat en totes les curses, i un és Maverick Viñales, el pilot més content ahir al circuit de Montmeló deixant de banda els homes del podi. “Anem avançant i això és el més positiu. Ningú diria que després de set curses serien on som i, tot i que queda molta feina per fer, l'evolució que estem tenint em fa feliç.”