Ral·lis

El RACC va a tota pastilla

Ral·lis. El Catalunya Costa-Daurada, la penúltima cita del WRC, del 22 al 25 d'octubre, augmenta el nombre de trams amb set de nous, ara que fa 25 anys que pertany al mundial

Un augment en el nombre de trams –de 17 a 23– amb tretze trams diferents i set de totalment nous –Móra-Ascó, Bot, Porrera, Capafonts, Poboleda, Guiamets i Duesaigües– consoliden el procés d'acceleració sostinguda del 51è Ral·li RACC Catalunya Costa-Daurada, la penúltima de les tretze proves del mundial que es disputarà del 22 al 25 d'octubre a les comarques tarragonines. El RACC, organitzador de la prova que ha estat tres cops designada millor ral·li del mundial, en va presentar l'itinerari a la Diputació de Tarragona, en un acte que va tenir de cicerone Josep Poblet, reelegit president de l'organisme i que va prendre possessió del càrrec dilluns precisament en el mateix escenari, i en què també hi va ser Pere Granados, alcalde de Salou, entre altres autoritats catalanes i del territori.

Aman Barfull, director de la cursa i sempre precís en les seves valoracions, va definir el ral·li 2015 com “un ral·li més accelerat” en què els organitzadors aposten per una major dificultat i incertesa, i també per una major vistositat. Per això, els trams de terra s'han dissenyat em forma i horari per minimitzar l'impacte de la pols en la visibilitat dels pilots.

El shakedown i la sortida es faran a Salou i la primera especial es disputarà, igual que l'any passat, a Montjuïc –dijous–, sobre asfalt (3,20 quilòmetres). L'esperada etapa amb trams mixtos de terra i asfalt de divendres presenta novetats. Només els 35,68 km del tram de Terra Alta seguiran igual que els anys anteriors. La resta de trams del dia, tots sobre terra i amb dues passades igual que el Terra Alta, seran nous o amb modificacions. Els pilots no tindran aquest divendres assistència intermèdia i no es podran canviar els pneumàtics, operació que hauran de fer els mateixos pilots a Ascó. El dissabte, amb cinc especials, i el diumenge, amb tres trams curts de doble passada que es disputen al migdia per requeriments televisius inclosos en el reglament del mundial, seran els dies dedicats a l'asfalt.

L'edició d'enguany és la 51a des que el 1957 es va disputar el primer Ral·li Catalunya (la cursa es va deixar de fer durant vuit anys a partir del 1964). A més, també és l'onzena edició consecutiva d'ençà que la prova catalana puntuable per al mundial es va traslladar de la Costa Brava a la Costa Daurada.

Ogier, llançat

El pilot francès de Volkswagen Sebastien Ogier ha guanyat quatre de les sis curses que s'han disputat fins ara –Meeke i Latvala han signat els dos armisticis– i té un marge ben ampli de punts respecte al segon classificat, una tendència que si no es veu alterada li permetria ser campió i revalidar el títol fins i tot abans d'arribar a Catalunya. Ogier, que ha estat el vencedor a Salou els dos últims anys, acumula 133 punts, mentre que el noruec Mats Ostberg (Citroën), el seu immediat perseguidor, en té només 67. El peix, però, encara no està tot venut, perquè encara falten set proves. El Ral·li de Polònia es disputa aquest cap de setmana.

Salou, cor del ral·li

La base de la prova i el parc d'assistència tornaran a ser a Port Aventura. Salou serà l'epicentre d'un munt d'activitats al voltant del ral·li, a banda de la celebració de l'espectacular tram urbà al bell mig del passeig Marítim de la vila del Tarragonès, el darrer del dissabte, amb un recorregut de 2,24 km.

LES XIFRES

23
trams
tindrà el Ral·li Catalunya-Costa Daurada d'enguany, sis més que en l'edició del 2014.
Dijous 22
Sortida podi de Salou
Hora de pas del primer
13 h
Arribada dels cotxes a BCN
15 h
SS1 Barcelona
Tram d'asfalt
3,20 km
Divendres 23
Sortida de Port Aventura
08.45 h
SS2 Móra d'Ebre-Ascó
Tram de terra
9,62 km
SS3 Caseres
Tram de terra
12,50 km
SS4 Bot
Tram de terra
6,50 km
SS5 Terra alta
Tram mixt
35,68 km
SS6 Móra d'Ebre-Ascó
SS7 Caseres
SS8 Bot
SS9 Terra Alta
Dissabte 24
SS10 Porrera
Tram d'asfalt
7,43 km
SS11 La Figuera
Tram d'asfalt
26,26 km
SS12 Poboleda
Tram d'asfalt
10,50 km
SS13 Capafonts
Tram d'asfalt
19,80 km
SS14 La Figuera SS15 Poboleda
SS16 Capafonts
SS17 Salou
Tram d'asfalt
2,24 km
Diumenge 25
SS18 Guiamets
Tram d'asfalt
6,80 km
SS19 Pratdip
Tram d'asfalt
19,30 km
SS20 Duesaigües
Tram d'asfalt
12,10 km
SS21 Guiamets
SS22 Pratdip
SS23 Duesaigües
1991
el debut del mundial
en el Catalunya-Costa Brava va arribar el 1991, quan l'epicentre era Lloret.

L'últim acte del president Salvadó

Sebastià Salvadó va fer referència en el torn de parlaments al seu comiat després de 30 anys com a president del RACC i es va mostrar agraït en el seu últim acte oficial al capdavant de l'entitat. Va assegurar que la clau de la permanència a les comarques tarragonines ha estat “la implicació de tothom”. Alhora, i no obstant això, va admetre que l'entrada del ral·li a Tarragona procedent de Lloret de Mar fa onze anys va provocar una incertesa lògica, però va recalcar que la prova s'ha consolidat i està “en constant innovació”. Respecte de la seva successió, Salvadó, que va rebre un obsequi de mans de Poblet, va explicar que fins a les eleccions de l'any vinent Josep Mateu serà el seu substitut al capdavant de l'entitat.

En clau de territori, Barfull va afirmar que els ajuntaments que disposen de trams sempre volen repetir, i va donar la benvinguda als alcaldes de Móra d'Ebre i Ascó. També es va disculpar davant l'alcaldessa del Montmell perquè el ral·li no hi passa.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)