Bianchi perd la seva lluita
Fórmula 1. El jove pilot francès va morir la nit de divendres després de nou mesos en coma com a conseqüència de les lesions cerebrals sofertes en l'accident del Gran Premi de Japó
No se'n va sortir. El jove pilot francès Jules Bianchi, de només 25 anys, va morir la nit del divendres després de nou mesos i mig en coma. Bianchi no va poder superar les greus lesions cerebrals sofertes en l'accident del 5 d'octubre, l'any passat, al Gran Premi del Japó.
La família del pilot va informar ahir de la notícia amb un comunicat. “En Jules ha lluitat fins al final, com sempre va fer, però avui la seva batalla per la vida ha arribat al final”, van explicar els familiars, afligits per un dolor “immens i indescriptible” a causa de la pèrdua. Bianchi estava ingressat al Centre Hospital Universitari de Niça, a prop de casa dels seus pares, i abans al centre Mie, al Japó, on va ser traslladat inicialment després de l'accident i operat de les greus lesions.
Condol unànime
La mort de Bianchi ha provocat multitud de reaccions i missatges de suport i condol de tot el món de la fórmula 1, així com, fins i tot, del president de la República de França, François Hollande. “L'esport automobilístic francès perd amb ell una de les seves promeses més grans”, va dir Hollande.
El desgraciat succés al circuit de Suzuka va ser originat inicialment per l'accident en la volta 42 de la prova del monoplaça d'Adrian Sutil, que després d'una virolla va xocar contra una barrera de pneumàtics al revolt 7. Va ser llavors quan Bianchi va perdre el control del seu Marussia per culpa de la pluja i l'aigua acumulada i va xocar contra la grua, que estava carregant el Sauber de Sutil. El cotxe de Bianchi, pilot sorgit de l'acadèmia de Ferrari, va colpejar molt violentament la part de darrere de la grua. La posterior investigació de la FIA sobre l'incident va dictaminar que la culpa va ser del pilot.
Prometedora carrera
Jules Bianchi va arribar al mundial de fórmula 1 el 2012 amb l'equip Force India i ja com a pilot de proves de Ferrari. Va disputar 34 grans premis, amb un novè lloc en el Gran Premi de Mònaco el 2014 com a millor resultat. En la graella, el millor va ser un dotzè, al Gran Premi de Gran Bretanya, a Silverstone.
Després de passar pel kàrting, el seu palmarès va créixer el 2007 a la fórmula Renault 2.0 amb l'equip SG Fórmula, amb qui va ser campió de França. Va ser tercer a les F3 Euro Series a l'equip ART Gran Prix, amb qui va guanyar rl 2009. Després de passar per les GP2 Asia Series, va ser tercer (2010 i 2011) a la GP2 amb Lotus ART.
REACCIONS
LA DADA
Publicat a
Notícies
Dijous,21 novembre 2024