Més motor

Trial

L'altra victòria

Adam Raga ha aconseguit mantenir-se en el mundial de trial activant noves vies d'ingressos per fer front a la fallida de l'equip Gas Gas

A mitjan maig, Adam Raga rebia una notícia que no per esperada deixava de ser pèssima: Gas Gas entrava en concurs de creditors –i avui està en fase de liquidació–. El mundial de trial, amb nou cites dobles, tan sols havia arrencat (al Japó) i faltaven deu dies per a la doble cita de la República Txeca, que iniciava una fase frenètica. En dos mesos s'han disputat sis proves dobles i el campionat ha viatjat a la República Txeca, Suècia, Anglaterra, França, Andorra i els Estats Units. Raga n'ha guanyat tres i ha sumat vuit segons llocs i un quart que el mantenen prou a la vora (271 contra 237) de Toni Bou, que ara ja no és intocable. Però la seva gran victòria ha estat, simplement, ser-hi.

Buscant a sota de les pedres

Assumida la dura realitat, a Raga se li van obrir dues vies. O es buscava la vida per continuar amb una estructura minúscula o buscava una marca que l'acollís: “Vaig preferir la primera perquè lligar-me amb una marca, si bé ara m'hauria evitat que em costés diners, m'hauria pogut condicionar per les temporades següents. I perquè no sé quan hauria tardat a adaptar-me a una altra moto.” Se n'ha sortit, “sense la marca, sense mecànics i amb els recanvis al límit” i tindrà les mans lliures per negociar a final de temporada, tot i que tenia contracte amb Gas Gas fins al 2017. “He parlat amb totes les marques i totes han mostrat interès, algunes més que d'altres.” En lògica, però, el seu futur estarà amb Sherco o amb Beta perquè una hipotètica arribada a Montesa-Honda introduiria un factor de competitivitat que difícilment l'equip i Toni Bou admetrien.

Per sort, una de les primeres mesures que va prendre d'administrador concursal de Gas Gas va ser determinar que mantenir les motos en competició era beneficiós per al futur de l'empresa. Així, les motos (dues) són ara propietat de Raga, que va arribar a un acord amb la federació espanyola perquè les hi transportessin. Això sí, l'equip s'ha reduït al mínim. “Som el meu motxiller [Michele Bosi] i jo. Entre tots dos fem de mecànic i les altres dues acreditacions de què disposem [mecànic i representant] les hem passat a amics que tenia a Suècia, França o els Estats Units que, encara que tinguin limitacions, hi posen voluntat i com a mínim et sostenen la moto al final de les zones. Moltes vegades m'acabo mirant jo mateix les pressions.” Als EUA van enviar-hi les dues motos, atesa la distància, per no haver de reparar cap avaria al final del primer dia.

“El més dur ja ha passat”, diu Raga, que acabarà els campionats gràcies a noves aportacions i al seu esforç: “Entre setmana tinc més feina amb la moto. He impartit cursos de trial a Itàlia en un cap de setmana i també als Estats Units marxant un dia abans del que tocaria. Hem trobat Nils [un fabricant de lubricants] i Vodafone com a nous patrocinadors i hem aconseguit ingressos extres venent una nova línia de roba i uns kits de decoració per a motos, que han anat força bé, i mitjançant una campanya de micromecenatge. I la resta sortirà de la butxaca.” Queden dues cites dobles del mundial (Portugal i Jerez), a més del mundial per equips (Tarragona) i tres curses del campionat d'Espanya.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)