No estan d'orgues
Motociclisme. Els protagonistes del mundial posposen la polèmica i es posen a la feina en la primera jornada d'entrenaments, que domina Lorenzo
Només gasolina. L'endemà que l'atenció del mundial se centrés en els micròfons, davant dels quals els pilots van assumir una treva després de la polèmica de Sepang, el protagonisme en la primera jornada d'entrenaments va ser únicament per als temps sobre la pista de Xest. La importantíssima cursa de demà, la més esperada dels últims anys, és motiu suficient per deixar les desavinences de banda i centrar-se en el treball sobre la moto. I a fe que totes les parts implicades ho van fer en les dues sessions d'ahir. Començant per Jorge Lorenzo, que va fer el millor temps del dia (1:31.111) i es va posar a davant dels dos pilots d'Honda, una situació que potser haurà de repetir en la cursa si Rossi fa la remuntada de la seva vida i escala fins al tercer lloc.
L'italià, cinquè en la taula però que no cal que s'escarrassi a fer el seu
millor temps perquè sortirà últim, va rodar a un ritme un xic més alt que el seu company d'equip i rival en la lluita pel títol, amb nou voltes en 1:31, una més que Lorenzo. Els dos pilots d'Honda, Marc Márquez i Dani Pedrosa, que podrien ser els àrbitres del campionat, també van tenir un rendiment alt. El de Cervera va fer el millor temps al matí, però no el va poder millorar a la tarda, i el seu company d'equip va finalitzar la jornada segon. Andrea Iannone també es va deixar veure per les primeres posicions, així com Pol Espargaró, que només va ser superat per les motos oficials al final de la sessió.
Lluita entre Rabat i Rins
Tito Rabat ha tornat ben recuperat de la lesió, disposat a discutir el subcampionat de Moto 2 a Àlex Rins, van acabar tercer i quart, respectivament. A Moto 3, només Danny Kent, el favorit al títol, va superar l'empordanès Isaac Viñales.
Carmelo Ezpeleta: “Els pilots decidiran què fan”
Carmelo Ezpeleta va explicar ahir que l'organització del mundial va intervenir en el conflicte entre Rossi i Márquez amb la voluntat de calmar els ànims: “Valia la pena rebaixar la tensió, i per això hem demanat als pilots, i ells hi estaven d'acord, que posposessin les seves controvèrsies fins a la setmana que ve.” El president de Dorna va apel·lar a la responsabilitat dels pilots: “Ells han de decidir què faran. Jo els vaig dir que creia que era bo per a ells i per al campionat, òbviament, que durant aquest cap de setmana es parlés de curses i res més.” I també va treure importància a la qualificació d'esdeveniment d'alt risc que ha rebut el gran premi: “Crec que anirà tot bé, no passarà res.” Finalment, va reconèixer que es planteja canvis en el reglament per evitar episodis similars en el futur.