El campió guanya punts
Motor. Un incident de Meeke (Citroën) en la tercera jornada del ral·li de Montecarlo deixa Ogier (VW) sol al capdavant. El francès reacciona amb esportivitat a l'infortuni del nord-irlandès
Sébastien Ogier va acabar la tercera jornada del ral·li de Montecarlo amb dos minuts d'avantatge sobre el seu company de Volkswagen Andreas Mikkelsen i té a tocar el triomf en la primera cita del mundial, que s'acabarà aquest migdia. Per la seva banda, Kris Meeke (Citroën) i Jari-Matti Latvala (VW) van haver de plegar després de sengles incidents quan eren segon i tercer, respectivament.
El primer de caure va ser el finlandès, que en el tercer tram dels cinc del dia va lliscar cap a una cuneta –un espectador es va endur una rebolcada– i va malmetre la suspensió del Polo. Val a dir que Latvala no era rival d'Ogier en la lluita per la victòria –abans de l'incident, cedia 1:43.5 al seu company–, però sí que ho ha de ser al llarg del curs, en la pugna pel títol mundial. El zero que s'endurà de Montecarlo –en aquest ral·li no és permès de reenganxar-se abans de l'etapa final, amb la qual cosa Latvala ni tan sols podrà lluitar pels punts extres del power stage– suposarà un llast feixuc del qual li costarà força deslliurar-se.
Al capdavall, Latvala va pagar per una errada seva, però l'incident de Meeke va ser un cas d'autèntica mala sort. El pilot nord-irlandès es va empassar una pedra al bell mig de la trajectòria d'un dels últims revolts del penúltim tram del dia. El sotrac va arrencar el protector del càrter del cotxe i va espatllar la caixa de canvis. Meeke va creuar la meta –només 2.3 segons més lent que Ogier–, però el Citroën va quedar a l'estacada en l'enllaç cap a l'últim tram, el mític Sisteron. I el primer a lamentar-ho és el mateix Ogier, que va donar una lliçó d'esportivitat quan se'l va veure estirat a terra, escodrinyant els baixos del DS3 del seu rival per tal d'ajudar-lo a escatir si l'avaria era terminal. “Quina llàstima! M'hauria agradat continuar la lluita fins al final”, va reconèixer. Tanmateix, Ogier ja havia triplicat el seu marge al capdavant, fins a mig minut, i el duel ja estava gairebé dat i beneït.
Sorpreses sobre la neu
La cara de la jornada va ser la revifada dels Hyundai. L'equip va fer millores en la suspensió i els reglatges, i Thierry Neuville es va ficar en la lluita pel segon lloc amb Mikkelsen. El belga va treure suc de la munta de rodes de claus en els dos últims trams del dia, i amb dos escratxs va retallar prop d'un minut al noruec. Les millores també van satisfer Dani Sordo, però el càntabre va perdre sis minuts i mig quan va colpejar un terraplè en el primer tram.
La presència de neu va afavorir les sorpreses, com ara els dos sisens llocs absoluts del pilot de WRC2 Cohete Suárez (Peugeot R5) en les dues passades pel tram de Saint-Léger-les-Mélèzes –de disset quilòmetres, amb neu entre el sisè i el dotzè–. Abans, el pilot del RACC havia sortit de la carretera en el mateix revolt que Latvala, però en la primera passada, i és sisè –i últim– d'una categoria que encapçala Evans.