El ball té un sol amo
Motor. El vigent campió, Sébastien Ogier, domina el ral·li de Montecarlo i fa el ple amb els punts extres del ‘power stage'. Hyundai empata amb Volkswagen malgrat el doblet dels Polo
Lliscar sobre les carreteres segons les notes que canta el copilot és un esport amb nom i cognom. El mateix nom que fins fa quatre anys, Sébastien, però un cognom diferent. De Loeb a Ogier. De fet, l'alsacià va ser l'últim pilot capaç d'arrabassar el triomf en el ral·li de Montecarlo al francès de Gap, l'any 2013. El pilot de Volkswagen va sumar ahir la tercera victòria seguida en el ral·li més antic del món. I, per primer cop, hi va afegir la cirera dels tres punts extres del power stage. És evident que ahir Ogier no es va deixar acoquinar pel fantasma del passat ral·li Catalunya-Costa Daurada, quan va perdre la victòria en l'intent d'endur-se aquest últim escratx amb premi.
Després de l'abandonament de Kris Meeke (Citroën) dissabte, Ogier afrontava una cursa “diferent” en la curta etapa final, amb un asfalt del tot eixut, sense neu ni gel. “Només he d'acabar i embutxacar-me la victòria”, deia. Com qui no vol la cosa, però, va fer l'escratx en les dues passades pel tram del coll de l'Orme –n'ha sumat vuit dels setze de la competició–, i només va aixecar una mica el peu en el famós coll de Turini.
Sanció per a Latvala
Allà, a 1.680 metres d'altitud, el millor temps va ser per al seu company Andreas Mikkelsen, que va treure suc dels problemes de transmissió de l'Hyundai de Thierry Neuville per decantar a favor seu la lluita pel segon lloc i donar el primer doblet del curs a Volkswagen. Tanmateix, la marca alemanya i la coreana estan empatades en la taula de constructors, ja que l'una només va sumar els 25 punts d'Ogier –el segon pilot nomenat per VW per al mundial de constructors no era Mikkelsen sinó Latvala, eliminat dissabte– i l'altra va puntuar amb els seus dos cotxes. Amb el segon i20, Dani Sordo va signar tres segons llocs en els tres trams d'ahir, es va cruspir Ott Tänak –les rodes Dmack de l'estonià no eren gens competitives sobre l'asfalt sec– i en la classificació final va desbancar virtualment a Stéphane Lefebvre –millor resultat en el WRC per al jove francès de 23 anys–, atès que aquest any Citroën és un equip privat que ni puntua ni bloqueja punts.
Per la seva banda, Latvala no ha començat el curs amb bon peu. Mikkelsen l'ha superat per tercer cop seguit –incloent-hi Catalunya i Gal·les el 2015– i, per acabar-ho d'adobar, li ha caigut una sanció d'una cursa –sospesa durant la resta del curs– per no haver-se aturat quan dissabte va envestir un espectador, que en va sortir il·lès. Amb els sotracs i el parabrisa brut de fang, Latvala va adduir que no se n'havia adonat, però els comissaris van concloure que s'hauria d'haver aturat per comprovar-ho.