Motociclisme

El somriure recuperat

Márquez torna a ser líder del mundial de Moto GP imposant-se amb suficiència a l'Argentina. Rossi és segon; Pedrosa, tercer gràcies a la inconsciència de Iannone, i Maverick –que lluitava pel podi– i Lorenzo cauen

Texas en l'horitzó i líder del mun­dial després de
les dues pri­me­res cur­ses i d'una pre­tem­po­rada amb veri­ta­bles pro­ble­mes per har­mo­nit­zar la moto. Atents.

Diu Marc Márquez que encara neces­si­ten millo­rar molt l'Honda, però ho diu amb un som­riure d'ore­lla a ore­lla, habi­li­tat en el pri­mer lloc del mun­dial després d'una ter­cera posició a Losail i del tri­omf d'ahir a Ter­mas de Río Hondo.

Frec a frec

El punt de par­tida va venir mar­cat per Andrea Ian­none, que va entrar pas­sat al pri­mer revolt, va tocar Márquez i va obli­gar Pedrosa a sor­tir per no caure. Fora de traçada, l'italià va obli­gar el vallesà a remun­tar des de la quin­zena posició i li va arruïnar la cursa.

Il·lès de l'inci­dent, Márquez res­po­nia bé a l'empenta de Dovi­zi­oso, Rossi i Lorenzo. La situ­ació del mallorquí, tan­ma­teix, va ser un pur miratge. Des­com­pen­sat damunt la moto, va cre­uar sisè en el pri­mer pas per la meta i en l'inici de la sisena volta, cedint ja més de tres segons, va per­dre la roda del davant en el fatídic pri­mer revolt i va sumar el pri­mer zero de la tem­po­rada. Va caure estant molt lluny del ritme de Márquez i Rossi, i també de les Ducati i Mave­rick Viñales, sen­sa­ci­o­nal ahir a Ter­mas –Pedrosa ja era ales­ho­res sisè, però a més de set segons de Mack.

El de Suzuki, un cop esta­bi­lit­zat el pneumàtic, va fre­nar i va sor­tir millor dels revolts que les bales ita­li­a­nes. Va acon­se­guir així mini­mit­zar tot el que per­dia en la recta. Al davant, i enfo­cant el canvi de moto, Márquez i Rossi se les havien, amb el cer­verí apro­fi­tant un pas llarg per un revolt de l'italià per entrar pri­mer en el relleu de màquina. Rossi el va seguir i amb prou fei­nes sor­tint del pit-line, un rere l'altre, la cursa es va defi­nir.

Pas­seig

Acce­le­radíssim des del pri­mer ins­tant, la tor­nada a l'acció de Márquez va ser demo­li­dora, amb un avan­tatge de dos segons res­pecte a Rossi en la pri­mera volta i d'un a cada pas per meta en les vol­tes suc­ces­si­ves. El seu pilo­tatge era con­tras­tat pel de Yamaha, incapaç de fre­nar allà on volia i que amb prou fei­nes podia fer girar l'M1. Amb el tri­omf a la but­xaca del 93, l'atenció es va foca­lit­zar en els dos gra­ons res­tants del podi.

Amb Rossi dese­qui­li­brat, Mave­rick, que va sor­tir ter­cer del canvi de moto, era el prin­ci­pal pre­ten­dent per a la segona posició. Tenia les Ducati tre­pit­jant-li el pneumàtic, però se'l veia segur. Còmode, amb ritme i gai­rebé un segon per sobre de Dovi i Ian­none, a cinc vol­tes del final estu­di­ava l'erràtica tra­jectòria de Rossi per superar-lo, però l'intent va que­dar frus­trat quan la direcció se li va tan­car en per­fi­lar el pri­mer revolt.

Sense ell, van ser les Ducati les que van mos­se­gar i superar Rossi. Il Dot­tore els res­po­nia i, poc abans del final, la defensa del segon lloc li va que­dar asse­gu­rada per la inconsciència de Ian­none, quan va inten­tar fer un inte­rior impos­si­ble en el revolt 12 que va aca­bar amb ell i Dovi a terra. I, de retruc, amb Pedrosa al podi.

Els pneumàtics, la seguretat i la cursa a 20 voltes

El problema que va tenir Scott Redding amb el pneumàtic tou en els entrenaments de dissabte –se li va desprendre tota la copa de cop al del darrere– va fer que Michelin, amb precaució i d'acord amb els equips, descartés l'ús dels pneumàtics tous i durs –constructivament idèntics– i obligués a fer la cursa amb un extradur dissenyat amb més rigidesa i que mai s'havia provat –no s'ha de perdre de vista que en el traçat argentí, abans d'aquest gran premi, l'any passat els Michelin només es van poder provar un dia–. La nova situació va fer que es programés una cinquena sessió d'entrenaments lliures ahir a les nou del matí, hora argentina, per ajustar l'electrònica a aquests compostos extradurs, una sessió que finalment no es va dur a terme per les condicions de pista, humida a causa de la pluja de la nit. L'anul·lació va respondre al fet que, en el previsible cas que la pista s'hagués assecat, hauria calgut una nova sessió (FP6) en condicions
de sec, cosa que hauria significat que alguns equips no disposessin de prou combustible per arribar a tot –és a dir, per fer les sessions addicionals i poder córrer després
la cursa–. Al final, es va fer un warm up en condicions de mullat, que es va allargar dels 20 minuts habituals a 30, i en el qual els pilots van treballar per primera vegada amb els pneumàtics de mullat de Michelin –en els tests
de l'any passat els havien pogut provar a Phillip Island i a Brno–. Al final, la cursa es va fer a l'hora prevista (les 16 h, hora local) i en condicions de sec, fet que va fer que fos escurçada de 25 voltes a només 20, i amb l'obligació dels pilots d'entrar a canviar de moto (pneumàtics) entre
la novena i l'onzena volta. La raó és que finalment es va córrer amb els compostos tous i durs que en un primer moment s'havien prohibit i es considerava que, més enllà d'onze voltes, no se'n podia garantir la durabilitat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.