Motociclisme

motociclisme

motogp

Successió de moviments

Motociclisme. Yamaha fa oficial el fitxatge de Maverick Viñales per al 2017 i el 2018 després que Suzuki hagi accedit a alliberar l'empordanès. El seu substitut serà Andrea Iannone (Ducati)

La setmana començava amb l'anunci de renovació de Dani Pedrosa amb l'equip Repsol Honda, continuava amb la d'Andrea Dovizioso amb Ducati i haurà acabat, en el trencaclosques de la pròxima graella de Moto GP, amb l'oficialitat del fitxatge de Maverick Viñales per part de Movistar Yamaha i amb el d'Andrea Iannone per part de Suzuki.

“Teníem l'opció de l'experiència amb Pedrosa i l'opció de futur amb el Maverick. I hem optat per la millor opció per al futur de la marca”, deia ahir Lin Jarvis, director tècnic de Yamaha. Però per poder contractar-lo, el pilot de Roses havia de ser alliberat per Suzuki, deixant sense efecte la clàusula que es va signar quan va fitxar fa dos anys, i segons la qual l'equip tenia fins a dues setmanes després del gran premi de Sachsenring (17 de juliol) per igualar qualsevol oferta que tingués Viñales i retenir-lo, sempre que fos entre els sis primers de la classificació. Suzuki va fer el pas, obrint les portes de Yamaha al millor debutant del mundial passat.

Una única moto

És a dir, pendents de la confirmació de la renovació de Marc Márquez, queda una única moto lliure amb potencial per fer podis, la Suzuki que actualment pilota Aleix Espargaró. Pel seu coneixement tècnic i perquè és responsable directe del desenvolupament de la moto des del primer dia que es va posar a pista, el moviment lògic seria que el vallesà renovés, però no s'ha de descartar que la fàbrica de Hamamatsu aposti per Àlex Rins, el pilot de Moto 2 que avui dia tot indica que tindrà més recorregut en l'elit del motociclisme. A Movistar MotoGP, Aleix donava pistes de com poden anar les coses: “No esperava assabentar-me així del fitxatge de Iannone. M'ha molestat i estic trist. Pensava que em valoraven més.” Dos pilots nous a Suzuki? “Em semblaria surrealista, però no depèn de mi.” KTM i Aprilia també són equips de fàbrica, però la marca austríaca debutarà i, tant ella com la italiana, són a anys llum de poder lluitar pel podi a mitjà termini.

A tot això, queden per tancar els equips satèl·lits, el Tech 3 de Yamaha –Poncharal voldria ara renovar Pol Espargaró per acompanyar Folger–, el Marc VDS Honda, el Pramac Ducati i l'equip de Cechinello, avui amb Honda però que podria demanar una Suzuki –i, segons el reglament, l'hi hauria de subministrar.

M'he decidit per Yamaha perquè penso que amb ells aprendré molt i també lluitaré pel campionat
Maverick Viñales
Movistar Yamaha
Valentino Rossi (1979)
2018 (*)
Maverick Viñales (1995)
2018
Ducati Team
Jorge Lorenzo (1987)
2018
Andrea Dovizioso (1986)
2018
Tech 3
Jonas Folger (1993)
2017
KTM
Bradley Smith (1990)
2018
Repsol Honda
Marc Márquez (1993)
per confirmar
Dani Pedrosa (1985)
2018
Suzuki Ecstar
Andrea Iannone (1989)
2018
Aprilia Gresini
Sam Lowes (1990)
2018
(*) any de finalització del nou contracte
Pel disseny dels revolts i les xicanes és el meu traçat predilecte. Aquí m'és molt fàcil trobar el límit de la moto
Jorge Lorenzo
A Le Mans vam patir bastant, però toca fer una bona cursa després d'allò. A veure com van els pneumàtics
Marc Márquez
Tenir de company el Maverick serà dur, perquè és jove i pilota molt fort, així que tindré un company competitiu
Valentino Rossi
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)