motociclisme
motogp
Successió de moviments
Motociclisme. Yamaha fa oficial el fitxatge de Maverick Viñales per al 2017 i el 2018 després que Suzuki hagi accedit a alliberar l'empordanès. El seu substitut serà Andrea Iannone (Ducati)
La setmana començava amb l'anunci de renovació de Dani Pedrosa amb l'equip Repsol Honda, continuava amb la d'Andrea Dovizioso amb Ducati i haurà acabat, en el trencaclosques de la pròxima graella de Moto GP, amb l'oficialitat del fitxatge de Maverick Viñales per part de Movistar Yamaha i amb el d'Andrea Iannone per part de Suzuki.
“Teníem l'opció de l'experiència amb Pedrosa i l'opció de futur amb el Maverick. I hem optat per la millor opció per al futur de la marca”, deia ahir Lin Jarvis, director tècnic de Yamaha. Però per poder contractar-lo, el pilot de Roses havia de ser alliberat per Suzuki, deixant sense efecte la clàusula que es va signar quan va fitxar fa dos anys, i segons la qual l'equip tenia fins a dues setmanes després del gran premi de Sachsenring (17 de juliol) per igualar qualsevol oferta que tingués Viñales i retenir-lo, sempre que fos entre els sis primers de la classificació. Suzuki va fer el pas, obrint les portes de Yamaha al millor debutant del mundial passat.
Una única moto
És a dir, pendents de la confirmació de la renovació de Marc Márquez, queda una única moto lliure amb potencial per fer podis, la Suzuki que actualment pilota Aleix Espargaró. Pel seu coneixement tècnic i perquè és responsable directe del desenvolupament de la moto des del primer dia que es va posar a pista, el moviment lògic seria que el vallesà renovés, però no s'ha de descartar que la fàbrica de Hamamatsu aposti per Àlex Rins, el pilot de Moto 2 que avui dia tot indica que tindrà més recorregut en l'elit del motociclisme. A Movistar MotoGP, Aleix donava pistes de com poden anar les coses: “No esperava assabentar-me així del fitxatge de Iannone. M'ha molestat i estic trist. Pensava que em valoraven més.” Dos pilots nous a Suzuki? “Em semblaria surrealista, però no depèn de mi.” KTM i Aprilia també són equips de fàbrica, però la marca austríaca debutarà i, tant ella com la italiana, són a anys llum de poder lluitar pel podi a mitjà termini.
A tot això, queden per tancar els equips satèl·lits, el Tech 3 de Yamaha –Poncharal voldria ara renovar Pol Espargaró per acompanyar Folger–, el Marc VDS Honda, el Pramac Ducati i l'equip de Cechinello, avui amb Honda però que podria demanar una Suzuki –i, segons el reglament, l'hi hauria de subministrar.