Motociclisme

motociclisme

motogp (mugello)

El senyor de la velocitat

GP d'Itàlia de motociclisme. L'endemà de saber-se el seu pas a Suzuki, Andrea Iannone esprem la Ducati a 345 km/h vorejant el rècord de Mugello

Fa anys que Ducati té la mecànica més desbordant de Moto GP i les màximes velocitats són cosa seva. I entre els pilots de Ducati, Andrea Iannone és intocable. Ahir va aprofitar els 1.141 m de la recta principal per assolir els 345,5 km/h de punta i una millor volta (1:47.696) que deixa bastant clar que els rècords poden caure. Tant el de cursa (1:47.639, de Marc Márquez) com el de qualificació (1:46.489).

Només quatre vegades s'han superat els 350 km/h en Moto GP. Tres cops ho ha fet una Ducati i una, Honda (Marc Márquez, 350,5). Els dos millors registres són, però, per a l'italià (351,2 en el warm up de Qatar, aquest any i 350,8 en el quart entrenament lliure de Mugello l'any passat). Hores més tard que fos oficial que l'any vinent pilotarà per Suzuki, Iannone va deixar gairebé a mig segon Jorge Lorenzo i la resta. Va ser en la segona sessió –en la primera la pista estava mullada– i amb el compost tou que molt pocs van utilitzar. Però Rossi, per exemple, també el va posar i va cedir més de sis dècimes.

La futura moto de Iannone tampoc es va comportar malament i, en mans d'Aleix Espargaró, es va situar en quart lloc, incrustat en un grup de cinc pilots separats d'una dècima. La Suzuki ja no és lenta en la recta (337 km/h Espargaró i Viñales) i es va situar davant de la millor Honda (Marc Márquez) i només darrere Lorenzo i el sorprenent Michele Pirro, pilot de proves de Ducati. En un pla no tan bo, Dani Pedrosa –per comparació amb Márquez– i, sobretot, Andrea Dovizioso, que va cedir més d'un segon a Iannone.

En Moto 2, pas endavant d'Àlex Márquez, treball de posada a punt i ritme d'Àlex Rins i dos retorns, Èdgar Pons un cop superada l'hepatitis i Ricky Cardús en el lloc del lesionat Efrén Vázquez.

Moto GP
1r Andrea Iannone (Ducati)
1:47.696
2n Jorge Lorenzo (Yamaha)
a 0.461
3r Michele Pirro (Ducati)
a 0.549
4t Aleix Espargaró (Suzuki)
a 0.574
Marc Márquez (Honda)
a 0.594
6è Valentino Rossi (Yamaha)
a 0.644
Maverick Viñales (Suzuki)
a 0.649
8è Scott Redding (Ducati)
a 0.710
9è Cal Crutchlow (Honda)
a 0.762
10è Pol Espargaró (Yamaha)
a 0.774
118è Dani Pedrosa (Honda)
a 1.017
12è Danilo Petrucci (Ducati)
a 1.056
13è Andrea Dovizioso (Ducati)
a 1.120
17è Tito Rabat (Honda)
a 1.952
Moto 2
1r Johann Zarco (Kalex)
1:52.944
2n Sandro Cortese (Kalex)
a 0.049
3r Takaaki Nakagami (Kalex)
a 0.065
4t Franco Morbidelli (Kalex)
a 0.110
5è Hafizh Syahrin (Kalex)
a 0.125
6è Lorenzo Baldassarri (Kalex)
a 0.175
7è Xavier Simeon (Speed Up)
a 0.273
8è Luca Marini (Kalex)
a 0.322
9è Sam Lowes (Kalex)
a 0.338
10è Àlex Márquez (Kalex)
a 0.343
11è Àlex Rins (Kalex)
a 0.355
12è Tom Luthi (Kalex)
a 0.359
14è Àxel Pons (Kalex)
a 0.512
25è Isaac Viñales (Tech 3)
a 2.205
26è Xavi Vierge (Tech 3)
a 2.275
27è Ricky Cardús (Suter)
a 2.466*
28è Èdgar Pons (Kalex)
a 2.591
Moto 3
1r Hiroki Ono (Honda)
1:58.489
2n Francesco Bagnaia (Mahindra)
a 0.271
3r F. Di Giannanto (Honda)
a 0.403 (*) Temps obtinguts en la sesssió 1

“El contracte perfecte necessita temps”

Marc Márquez, que, a diferència de Jorge Lorenzo, va rebutjar la seguretat addicional que li havia posat Dorna, va donar a entendre que la seva renovació per Honda està pendent de les garanties tècniques: “En un contracte es negocien diversos aspectes i a mi m'agrada començar per la part esportiva. Estem treballant-hi molt per tenir una evolució en la línia que el meu equip tècnic creu que hem de seguir. El contracte perfecte necessita temps i cal negociar bé.”

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)