Motociclisme

motociclisme

motogp (mugello)

Propietat privada

Cinquè triomf en sis anys a Mugello de Lorenzo, que supera Márquez per acceleració en la mateixa línia d'arribada

Rossi trenca el motor i la millora d'Honda es referma amb Pedrosa lluitant amb Iannone pel podi

Cap victòria amb tan poca diferència com ahir, 0.019 segons, un pèl del nas. Però les coses com siguin, i les coses són que Jorge Lorenzo acumula cinc victòries en els últims sis anys a Mugello. La Toscana, casa de Valentino Rossi, és propietat privada de Lorenzo.

El mallorquí, que reforça el lideratge del campionat (115 punts per 105 de Marc Márquez), va vèncer perquè la Yamaha accelera més que l'Honda i perquè, com si d'una moto 3 es tractés, va localitzar a temps el rebuf guanyador un parell de metres abans de creuar la meta. Un colofó de foto finish per a una darrera volta amb tots dos passant-se fins a quatre vegades, tocant-se, amb interiors al límit als enllaçats Biondetti i fent trempar el personal. També els desencisats aficionats que tenyien de groc el circuit i que havien vist com Rossi, rere Lorenzo, havia trencat el motor de l'M1 en la vuitena volta.

Honda progressa

Márquez, amb el ganxo,
va vorejar el triomf, i Dani Pedrosa, de menys a molt més, va vorejar el podi –ell i Iannone van marcar les dues voltes més ràpides en cursa, en l'últim gir, amb 1:47.687 l'italià i 1:47.734 el vallesà–. A poc a poc, la recuperació d'Honda és un fet. Frenen molt bé i es defensen en el pas pel revolt –Márquez deia que dibuixant el revolt se sent cada dia més a gust–, si bé continuen cedint sortint dels angles i en velocitat punta, que és el que els va costar el triomf i el tercer lloc, respectivament. Ara bé, qui no es consola és perquè no vol: a Jerez, Márquez va entrar a 7.087 segons del vencedor i, a Le Mans, Pedrosa ho va fer a 18.719. Ahir, a 0.019 l'un i a 4.910 l'altre. Honda arriba, però la Yamaha continua sent molt més compensada i la Ducati, molt més accelerada.

Yamaha guanya

Lorenzo i Rossi van posar en fila índia el grup, amb Aleix Espargaró seguint-los i Márquez en quart lloc. Havia sortit molt bé Dovizioso (5è), regular Pedrosa (7è) i fatal tant Iannone (8è) com Maverick (11è), l'un per culpa de l'embragatge i l'empordanès per un problema elèctric. I anar a peu canviat en les primeres voltes és dir adéu a moltes coses: tant Iannone com Viñales rodaven en els temps de les Yamaha des de la tercera volta llançada, però ja havien fet tard.

Amb Aleix a pas de cranc, Rossi havia de posar peu a terra quan era segon i deixar Lorenzo, Márquez i Dovi en posició de podi, amb un segon entre cadascun. Més enrere, Iannone superava Pedrosa i, tres voltes després, encalçava el seu company d'equip, mentre Viñales feia el mateix amb el seu. I, sense un pilotatge homogeni però zelós, Márquez atrapava Lorenzo, i Pedrosa regulava els temps a la baixa i, retallant-li un segon i mig, se situava a roda de Iannone. I tots dos ho van provar, de valent, situant-se primer i tercer, però l'agressivitat i l'acceleració de Lorenzo i la velocitat punta de Iannone van ser inabastables.

2
motors trencats
va tenir Yamaha ahir: l'un de Lorenzo en el ‘warm up' i l'altre de Rossi en la cursa. És el segon zero de l'italià.
250
grans premis
acumula Pedrosa en el mundial, tots amb Honda: 172 de Moto GP (101 podis), 32 de 250 cc (24) i 46 de 125 cc (17).
354,9
km/h
de velocitat punta portava Andrea Iannone, que va establir un nou rècord històric. La punta de Pedrosa va ser de 346,9.

Les aliances i les declaracions encreuades

A propòsit de la qualificació de dissabte, en què Valentino Rossi i Maverick Viñales, primer i segon en la graella, es van donar roda l'un a l'altre, les declaracions encreuades entre ells i Marc Márquez i Jorge Lorenzo es van succeir entre dissabte i ahir. “Sembla que en parlin i ho organitzin. No és la primera vegada i no em sorprèn”, deia Márquez. “Sembla una estratègia: primer tira l'un
i després l'altre.” També
hi deia la seva Lorenzo:
“Pel que sé, Mack sempre ha admirat molt Rossi, i podria ser que planegessin alguna cosa per ajudar-se. És legítim, però no és la mentalitat més elegant esperar una roda per rebaixar els temps.” I els al·ludits van contestar: “Haurien d'anar amb compte i no parlar de tripijocs [biscotto] perquè no es torni a parlar del que va passar al final de l'any passat. És el millor per a tots, sobretot per a ells dos”, sentenciava Rossi. “A mi m'agrada sortir a pista tard, hi ha menys trànsit. Ja ho feia a Moto 2”, exposava Maverick, i reblava: “Lorenzo no pot dir res, perquè ell planeja els entrenaments amb Iannone.”

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)