Motociclisme

moto gp

gp república txeca

Menys és més

Márquez s'equivoca d'estratègia en un Brno completament mullat però sap gestionar-ho i suma un podi fabulós. Venç Crutchlow, i el nou fiasco de Lorenzo permet al cerverí augmentar 10 punts el lideratge en el mundial

Pot anar-se equivocant Marc Márquez si després de cada pas en fals acaba com ahir, al podi.

Quan es tracta de conciliar velocitat amb terra mullat l'esfera de l'indesxifrable es multiplica i en un moment o altre la cursa esdevé incontrolable i els canvis de posició se succeeixen de manera inevitable. Però amb 23 anys, el grau de maduresa de Márquez espanta tant com el seu talent per pilotar, i Brno, la tercera cursa de les últimes quatre en què la pluja va exigir protagonisme, va tornar a ser-ne testimoni.

Dur i dur

Va ser Cal Crutchlow l'últim a riure, escortat per Valentino Rossi i agafant tots dos el relleu de les Ducati, que havien dominat en la primera meitat de cursa. Però, entre els uns i els altres, Márquez va gestionar de manera primorosa una estratègia desencertada per acabar esgarrapant un tercer lloc que, amb set curses per disputar-se, va fer cara de victòria. Per si mateix, i també pel nou fiasco de Jorge Lorenzo amb la pista molla –el segon en el campionat és ara Rossi a 53 punts, mentre que abans ho era el mallorquí a 43.

Ja no plovia quan la partida s'anunciava, però ho havia fet copiosament durant tot el matí i els tolls d'aigua cobrien Brno. I com que la previsió era que no tornaria a ploure, tots els pilots van muntar pneumàtics i reglatges de moll pensant que a mitja cursa podrien entrar al box i reprendre la marxa a cavall de la moto amb reglatges de sec. I majoritàriament es va calçar pneumàtic ratllat i tou, llevat de les Yamaha, que al darrere portaven el dur, i Crutchlow, que va apostar a doble o res: dur al davant i al darrere, confiant que la pista no s'assecaria prou per entrar a canviar de moto. I la va clavar, el de Coventry.

De bon inici va veure's clarament perjudicat, igual que Rossi i Lorenzo, tots tres movent-se entre el desè i el quinzè lloc. En aquells moments, les Ducati oficials, juntament amb la de Redding, manaven, amb Márquez en un segon terme i esperant que el pas de les voltes obligués a canviar de moto. Però superades set voltes (gairebé 40 quilòmetres) van ser Crutchlow i el seu pilotatge expeditiu els encarregats de reordenar la classificació.

Rodant dos segons més ràpid per volta, el resident a l'illa de Man va anar recuperant dècimes i posicions –havia estat a més de dotze segons del primer–, anunciant també la previsible recuperació de Rossi. Mentre ells progressaven, la resta, amb pneumàtic tou, havien de vetllar pel bon deteriorament de la goma, en el seu cas, en una regressió irreparable.

I mentre Lorenzo entrava a canviar de moto perquè se li trencava el del davant quan anava a més i s'enfonsava en la mediocritat, Márquez, fred i aliè a les variacions constants de posició que se succeïen al seu voltant, mantenia l'equilibri buscant les zones molles i s'assegurava el tercer lloc, davant de les Ducati i ajudat perquè Iannone, literalment sense pneumàtic davanter, s'enfonsava. Tot això havent de saludar Crutchlow i Rossi en les seves remuntades particulars, fins al primer i el segon lloc.

6
pilots
diferents han pujat al podi en les tres curses en mullat d'enguany: Dovi, Márquez, Crutchlow, Miller, Rossi i Redding.
9
podis
en 97 curses de Moto GP acumulava fins ahir Cal Crutchlow, tres segones posicions i sis terceres.
54
punts
ha tret Márquez a Lorenzo en les tres curses en mullat. En el mundial, la diferència entre els dos pilots és de 59 punts.

La pitjor ratxa de Dani Pedrosa

No és la primera vegada que Dani Pedrosa està quatre curses consecutives sense pujar al podi, però sí que, en 11 anys a Moto GP, és la primera ocasió en què no hi puja malgrat no caure en cap d'aquestes: Assen, Sachsenring, Spielberg i Brno; 12è, 6è, 7è i 12è sense estar mai en disposició de lluitar pels llocs d'honor. “Ha estat decebedor. Des que van canviar [Michelin] el pneumàtic davanter d'aigua em costa ser ràpid. La roda del davant se'm bloqueja quan freno. No puc utilitzar el fre i haig d'usar constantment el fre motor, cosa que, evidentment, m'obliga a anar lent.”

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)