Opinió

Del futur president del Barça

La lògica seria que fos algú més experimentat que Piqué

L'exem­ple del Bayern de Munic, que des del 1994 té com a prin­ci­pals diri­gents els seus exfut­bo­lis­tes, fa temps que ha moti­vat diver­sos juga­dors i exju­ga­dors del Barça a pen­sar que podrien diri­gir el club. El Bayern està ges­ti­o­nat per la soci­e­tat FC Bayern München AG, de la qual pos­se­eix el 75% i que ara diri­geix Karl-Heinz Rum­me­nigge. El club va ser pre­si­dit del 1994 al 2009 per Franz Becken­ba­uer, ara pre­si­dent hono­rari, i del 2009 al 2014, per Uli Hoe­ness. Aquest va dimi­tir en ser con­dem­nat per evasió fis­cal i va ser de nou ele­git pre­si­dent el 2016 pel 95% dels vots. Hi ha raons de pes per pen­sar que els direc­tius d'un club de fut­bol han de venir de l'experiència del món del fut­bol més que no pas de diri­gir empre­ses que no hi tenen res a veure. L'èxit econòmic i espor­tiu del Bayern rubrica aquesta tesi. Per això noms com el de Guar­di­ola, que ha patit com a juga­dor i entre­na­dor els con­di­ci­o­nants de les direc­ti­ves, i ara l'auto­pro­cla­mat futur can­di­dat a la pre­sidència Gerard Piqué, han començat a sonar com a alter­na­tiva quan s'acabi l'actual man­dat de Bar­to­meu. No cal dir que en unes elec­ci­ons tin­dria molt més ganxo un d'aquests noms que no pas el d'altres can­di­dats que es van pre­sen­tar en les últi­mes con­vo­catòries. Quan a la ràpida anti­ci­pació amb què Guar­di­ola va dir que vota­ria Piqué com a pre­si­dent, als que veiem les coses més com­pli­ca­des del que sem­blen, no sabem si és un sí obert o bé és una iro­nia cap al que s'ha pre­ci­pi­tat abans d'hora. La lògica seria que després del man­dat de Bar­to­meu, que aca­barà el 2021, si no opta a la ree­lecció, la figura tri­ada entre els exju­ga­dors bar­ce­lo­nis­tes fos algú més expe­ri­men­tat que no pas un Piqué que pot­ser encara estarà jugant.

I el Barça? Con­tra l'Ath­le­tic, en la copa, segu­ra­ment hau­ria fet més bon paper l'equip que va gua­nyar l'Hèrcu­les que no pas el dels retor­nats de vacan­ces ultra­ma­ri­nes, sense prou rodatge que, a la inversa, podria també expli­car la seva ali­ne­ació perquè esti­gues­sin més a punt con­tra el Vila-real, tot i que encara no han aca­bat d'estar prou fins.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.