Sexisme
Algun esdeveniment esportiu ja ha pres la determinació de suprimir el paper denigrant de les hostesses per figurar en esdeveniments, entregues de premis, presentacions i actes esportius. A Austràlia, en una prova ciclista, van decidir que les hostesses es podien estalviar el numeret, en van prescindir i han obert el debat. Renuncien al fet que les hostesses facin la publicitat que els patrocinadors reclamen per tenir, argumenten, presència en els mitjans de comunicació. La Volta Ciclista a Catalunya i la del País Basc han suprimit la litúrgia de l'entrega dels rams de flors als guanyadors i el repartiment de petonets a galta i galta amb la rutina de cada final d'etapa de les hostesses. Es manté el trofeu, es manté el ram de flors, i els petonets, a discreció, a qui els vulgui fer o fer-los. Està permès. L'esport i els grans esdeveniments esportius tenen un compte pendent per suprimir i erradicar aquestes accions masclistes i d'utilització de les hostesses. Alguns ja triguen. És també una obligació social trencar amb naturalitat una acció postissa que permet, per exemple, que les hostesses d'un esdeveniment esportiu apareguin vestides d'estiu a la primavera i patint unes temperatures de ple hivern sense cap possibilitat d'abrigar-se. El guió no ho permet. Algú no vol trencar la imatge publicitària que ha previst i que pretén transmetre faci fred o calor. Tant si plou com si neva han de mantenir el tipus, mai més ben dit. La denúncia de les condicions de treball hauria de fer reflexionar més d'un que es mou amb estratègies comunicatives errònies i molt desafortunades. Més d'una hostessa que aquests dies ha treballat al Godó vestida d'un groc cridaner aguantant un paraigua al costat dels tennistes probablement podrà anunciar ben aviat productes farmacèutics per als refredats sense teatralitat ni res. Amb naturalitat. I abrigada.
No hauria de ser complicat canviar aquestes actituds sexistes i reforçar els valors que transmet l'esport. Al motociclisme i a la fórmula 1, innovadors en molts aspectes del negoci esportiu, no els ha de ser complicat convèncer els seus patrocinadors per canviar els reclams publicitaris que pretenen que siguin les hostesses i trobar altres alternatives imaginatives. No és qüestió de perjudicar professionalment ningú. És una qüestió de dignitat. Estic convençut que la pressió social que patiran els organitzadors d'esdeveniments esportius farà que es repensin la seva actitud i la utilització de les hostesses, si no ho han fet ja. No tenen cap altra sortida. Faci fred o calor.