Opinió

Rucades i contradiccions

Arribat el cas, els que ara amenacen el Barça de fer-lo fora de la lliga espanyola, ens suplicarien que no marxéssim de la seva lliga

Sepa­ració de poders a Espa­nya? “La inde­pendència del poder judi­cial ha de ser real, i no en apa­rença mera­ment” (Mon­tes­quieu, De l’espe­rit de les lleis, 1748). Veient de quin peu calça aquesta gent, algú gosa negar encara que en la judi­ci­a­lit­zació en què s’ha vist immers el Barça aquests últims anys (nyaps i negligències pròpies a banda) no hi ha hagut acar­nis­sa­ment i per­se­cució? Gràcies. Si fins i tot van impu­tar el club! La qual cosa, tenint en compte qui imputa, no és cap des­honra. Quedi clar.

S’explica que, en una sessió del Par­la­ment britànic, Lady Astor (la pri­mera dona par­la­mentària) es va diri­gir al pri­mer minis­tre en aquests ter­mes: “Si vostè fos el meu marit, li posa­ria verí al te.” Wins­ton Churc­hill va res­pon­dre: “Senyora, si jo fos el seu marit, me’l beu­ria.” Res­posta d’enginy ele­vat.

Després del City-Nàpols (2 a 1) de la Cham­pi­ons, Pep Guar­di­ola va expres­sar el seu suport a Jordi Sánchez i a Jordi Cui­xart i els va dedi­car la victòria del seu equip. L’endemà, el minis­tre i por­ta­veu del govern espa­nyol, Íñigo Méndez de Vigo, el va voler humi­liar públi­ca­ment: “L’opinió de Guar­di­ola sobre política és com la meva sobre física nuclear.” Rucada de res­posta.

Per par­lar amb pro­pi­e­tat de física nuclear s’ha de ser físic nuclear, un científic. Però de política i de lli­ber­tat, con­cep­tes de tot­hom, qual­se­vol per­sona amb cri­teri està ava­lada per par­lar-ne. Són regis­tres dife­rents. Però, de pas­sada, Méndez de Vigo també va invo­lu­crar el Barça en la burda cam­pa­nya de la por que s’està ati­ant, irres­pon­sa­ble­ment, des de l’Estat per aco­llo­nir-nos i fomen­tar, per exem­ple, la fuga d’empre­ses i capi­tal de Cata­lu­nya.

Hi ha bar­ce­lo­nis­tes pre­o­cu­pats per aquest tema. I és que, de fet, el Barça ja fa temps que és la diana pre­fe­rida. Tebas, el fatxa de la LFP, és qui lidera la cam­pa­nya pin­tant-nos el qua­dre apo­calíptic d’un club expul­sat de la lliga, de la Cham­pi­ons, sense ingres­sos opu­lents i reduït a la mínima expressió. Quina por!!! Tot­hom tran­quil.

Ara és Méndez de Vigo qui s’hi afe­geix: “És evi­dent que si uns se’n volen anar i se’n van, no poden pre­ten­dre també con­ti­nuar en la lliga espa­nyola. Això, a la fi, és un com­plet con­tra­sen­tit” (RNE, 18/10). Curi­o­sa­ment ho diu qui, com a por­ta­veu gover­na­men­tal, ens recorda cada dia –quan esmor­zem, dinem i sopem– “que el govern espa­nyol farà tot el que hagi de fer per garan­tir el com­pli­ment de la llei”.

És a dir, que la legis­lació espa­nyola, via Tri­bu­nal Cons­ti­tu­ci­o­nal o el 155 de mar­res, anul·laria qual­se­vol DUI de Cata­lu­nya. Ergo, si l’Estat mai no dei­xarà que la inde­pendència de Cata­lu­nya es faci efec­tiva, el Barça –mal que ens pesi– no dei­xarà mai de ser un club espa­nyol. Méndez de Vigo: ruca­des i con­tra­dic­ci­ons. Churc­hill s’ho hau­ria pas­sat bé engi­nyant res­pos­tes per a un polític com vós...

Se’ls veu el llautó

Però és que, en un esce­nari en què Cata­lu­nya esde­vingués un estat inde­pen­dent de ple dret i reco­ne­gut inter­na­ci­o­nal­ment, amb un Barça que pogués nego­ciar (sense tra­ves polítiques de cap tipus) l’ingrés en una lliga de les dis­tin­tes fede­ra­ci­ons euro­pees, visu­a­litzo tots aquests espa­nyols que ara ens ame­na­cen, edu­ca­da­ment i en fila, dema­nant/supli­cant-nos que no marxéssim de la seva lliga.

El mateix Tebas que fan­far­ro­neja que “un Barça-Madrid té més audiència que la Super Bowl”, ja ha fet números: “Sense el Barça, la lliga per­dria un 25% del volum de negoci.” Pre­gunta: què tin­dria més valor per a les tele­vi­si­ons del món, una lliga sense nosal­tres o una Ligue 1 (ara menor) amb un PSG-Barça?... Se’ls veu el llautó.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.