L’estadi és un plató
Abans que no es converteixi també en el parc temàtic per a devoradors de refrescos i d’hamburgueses que ens imposen els provincians homes de negocis i professors universitaris que visiten a ports pagats els estadis dels EUA, anar al Camp Nou de tant en tant encara té la virtut de poder-ho comparar amb les anades esporàdiques al Gran Teatre del Liceu per assistir a la representació d’una òpera.
Els elements essencials comparables són diversos i els punts de vista tan variats com els pisos, les graderies, els seients i les butaques des d’on s’observa allò que passa al terreny de joc o a l’escenari.
Prendre l’estadi com un tot ja ens permet posar en relleu el resultat d’un procés de distanciament que ha tingut en l’evolució de la instrucció del poble ras i l’expansió de l’estupidesa del darrer mig segle l’angle de separació de dues línies que havien estat paral·leles: l’espectacle popular d’una pràctica esportiva tenia tant a veure amb l’observació d’una manifestació artística com distinta era la competència comprensiva a l’hora de distingir-ne els codis, perquè es tractava de veure i interpretar el que passava al camp o a l’escenari. Ara ja no. Diumenge, aprofitant l’impacte global de l’audiència d’un Barça-Madrid, com el regidor d’un plató immens, el locutor va forçar la concurrència a fer voleiar extasiadament els banderins pagats pel club per convertir l’espectador en el decorat d’un missatge que s’interpreta, més que pel que passa al camp, pel que s’observa per pantalla.
Notícies
Diumenge,24 novembre 2024