‘Satu Hati’
El mundial de motociclisme ha quedat estat de xoc. Una de les seves estrelles, Jorge Lorenzo, ha fitxat per Honda, l’únic equip que, a priori, no necessita de les bones prestacions del pilot mallorquí. Amb Marc Màrquez com a campió quasi perenne, l’arribada del tricampió mundial obre les portes a un conflicte d’egos, recels i disputes, d’altra banda tan habituals a l’alta competició. Un risc que la marca japonesa ha decidit assumir. Perquè l’aposta és una altra. I la jugada és brillant. Satu Hati.
Marc Màrquez és ja un pilot llegendari. Tot i tenir només 25 anys, ha aconseguit quatre campionats del món de Moto GP, sis en les tres categories, i són registres que van camí de la mitificació. L’ambició, la fam, és el motor principal d’aquest recorregut. Però és sabut que, només de marques i temps, no s’alimenta la bèstia. I a Honda ho tenen clar. Màrquez necessita enemics. Pressió. Exigència. I l’està perdent. S’està quedant sol i l’ombra dels seus rivals s’allunya d’ell a passos agegantats. Valentino Rossi ja no és el d’abans i cada any que passa és menys aspirant i més reconegut. Lorenzo, amb la Ducati, no és competitiu. Vinyales encara no ha lluitat mai pel títol mundial i Dovisiozo no és fiable com a gran rival. El nivell del tron és tan alt que ha deixat orfe el campionat, que ja no mira qui guanyarà sinó on ho farà. I Honda, conscient que ha de continuar potenciant la fam de Màrquez abans que busqui fora el que no troba a casa, ha decidit revertir la inèrcia. Posar-li un rival. I deixaran en mans de Lorenzo una moto per competir amb Màrquez.
Satu Hati és el lema que els pilots d’HRC llueixen als ronyons de la granota i al carenat de la moto des del 2010. És una capçalera que Honda vol convertir en referència. Ve d’Indonèsia i, traduït, vindria a significar “un cor”. És la pista més clara del que la marca japonesa pretén amb aquest canvi de peces. Tocar el cor de Màrquez. Conscients que posen en risc una situació idíl·lica com el present, han decidit estimular el futur sabent que el benefici pot ser extraordinari. I és que, quan tens un pilot amb tant de potencial com el del rialler de Cervera, has de ser capaç de deixar de banda els raonaments lògics que serveixen per als comuns, rebel·lar-t’hi i posar-te a l’altura del talent que gestiones. Aquesta és la dificultat. I Honda l’encara.