Opinió

Pel camí de ser un encert

La majo­ria de fit­xat­ges són melons per obrir. Hi ha pocs juga­dors avui en dia que siguin una garan­tia abso­luta. Perquè per molt con­so­li­dat que un esti­gui, no és el mateix bri­llar en un equip que fer-ho en el Barça, on la pressió es mul­ti­plica i a on també s’ha de saber con­viure amb l’exigència que suposa jugar en aquest club, ana­lit­zat cons­tant­ment per moltíssims mit­jans, i obser­vat per mili­ons de segui­dors arreu del món. Sense obli­dar, tam­poc, la pròpia idi­o­sincràsia del joc blau­grana, que reque­reix unes qua­li­tats par­ti­cu­lars i que poden fer fra­cas­sar fut­bo­lis­tes que van arri­bar al Barça en qua­li­tat de figu­res. I què es pot dir de la gran pressió que també exer­ceix el Camp Nou, que es pot con­ver­tir en un jutge impla­ca­ble per als juga­dors en funció del seu ren­di­ment o de les sen­sa­ci­ons que trans­me­tin. I si no, que li ho pre­gun­tin a André Gomes, per exem­ple.

Aquest estiu, en espera d’algun fit­xatge més que encara està per arri­bar, la incor­po­ració que més incògni­tes ha des­per­tat és Art­hur Melo. Prové d’una lliga, la bra­si­lera, molt dife­rent, no té experiència en el fut­bol euro­peu, és molt jove i a més a més juga en una posició, la de mig­cam­pista, que en el Barça té una importància cab­dal. Però tots els infor­mes que s’han fet sobre ell per part de la secre­ta­ria tècnica són molt bons, tant, que, amb la marxa d’Ini­esta, el club va deci­dir avançar la seva arri­bada a Bar­ce­lona per aquest estiu quan el com­promís era que ho fes en el mer­cat d’hivern. Les referències que es tenien sobre ell el defi­nien com un mig­cam­pista de toc, amb bona tècnica, capa­ci­tat per asso­ciar-se amb els com­panys, bon direc­tor de joc, i amant de les pas­sa­des cur­tes, sense menys­te­nir el joc en llarg, encara que no sigui el que més faci ser­vir. Però de les referències, calia pas­sar als fets i Art­hur no va dece­bre en el seu pri­mer par­tit amb la samar­reta del Barça. Con­tra el Tot­ten­ham va com­ple­tar amb èxit un 93% de les pas­sa­des que va fer, es va enten­dre amb els seus com­panys, i va coro­nar la seva bona actu­ació amb un gran gol amb un magnífic xut des de fora de l’àrea. Evi­dent­ment que els pri­mers qua­ranta-cinc minuts en un amistós d’estiu no són una referència de res i que cal ser molt pru­dents a l’hora de fer anàlisis pre­ci­pi­ta­des, però sí que es pot intuir que amb Art­hur la secre­ta­ria tècnica del Barça sem­bla que aquest cop sí que ha encer­tat amb el fit­xatge. Robert Fernández, ja fora del club, també n’és part res­pon­sa­ble, tant si acaba fun­ci­o­nant com si no.

Ara bé, perquè aques­tes bones sen­sa­ci­ons es tra­du­ei­xin en una rea­li­tat Art­hur neces­si­tarà que Ernesto Val­verde li faci con­fiança i li doni opor­tu­ni­tats al llarg de la tem­po­rada perquè el seu procés d’adap­tació sigui al més ràpid pos­si­ble. I ja se sap que no és gens fàcil conèixer els auto­ma­tis­mes del joc blau­grana ni les seves par­ti­cu­la­ri­tats. Art­hur neces­si­tarà minuts i pel que es va veure sobre el ter­reny de joc en el pri­mer par­tit de la gira, se’ls està gua­nyant a pols. Ha vin­gut a Bar­ce­lona amb moltíssima fam per tri­om­far. Com va reconèixer en una entre­vista en aquest diari, té unes ganes boges de seguir el camí de la resta de bra­si­lers que han dei­xat empremta a Can Barça. El seu entorn és l’ideal perquè no es desviï del seu objec­tiu perquè viurà jun­ta­ment amb els seus pares i el seu germà, així que ho té tot a la mà per cen­trar-se única­ment en el fut­bol i no caure en dis­trac­ci­ons que puguin posar en perill el seu repte de con­ver­tir-se en un fut­bo­lista impor­tant en el Barça per al pre­sent i per al futur. Art­hur està dis­po­sat a tre­ba­llar molt dur per fer-se un lloc entre els esco­llits de Val­verde i, com ja ha dit en més d’una ocasió, té dos refe­rents fut­bolístics en els quals emmi­ra­llar-se i són Xavi i Ini­esta. Millor impos­si­ble.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)