Opinió

Futbol o atracció turística?

Tenir el millor jugador del món sobre la gespa comporta haver de pagar peatges. Ser un club mediàtic que ha aconseguit milions de fans arreu del planeta, també. De fet, el Camp Nou s’ha convertit en una atracció turística més de la ciutat de Barcelona. Hi ha alguns partits, com per exemple la supercopa d’Espanya, en què s’ha de pagar entrada perquè es juga en ple mes d’agost i el club ja compta que la majoria de socis tradicionals estan de vacances i aprofita per fer calaix. Resultat? Les grades plenes de turistes, això sí, convenientment abillats amb tota l’equipació del Barça comprada hores abans. El camp del FC Barcelona no ha destacat mai per ser un estadi on el públic pressioni el rival o canti himnes sense parar com si fos la fi del món. De fet, aquest és un dels seus trets singulars: l’aficionat està atent al partit. Aquest ambient de teatre s’ha volgut capgirar amb la grada d’animació, encara que el Camp Nou mai serà Anfield ni els grups animadors The Kop, una de les grades més famoses de l’estadi del Liverpool. Resultat? Que molts socis ja ni es molesten a cridar, que per això tenim aquests joves tan animats que canten, deuen pensar. Aquesta combinació implica que en molts partits l’ambient és fred i pot arribar a passar que quan el Barça marca un gol al Real Madrid et trobis que els espectadors del voltant et miren amb simpatia perquè en aquell moment ets tu qui s’ha convertit en tota una atracció turística.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes

No sóc subscriptor

Tarifa digital d’El Punt Avui i L’Esportiu

Per
només
48

per un any

Ja sóc subscriptor

Per gaudir dels avantatges has d'activar la teva subscripció facilitant-nos el número de contracte i el NIF o DNI de la subscripció.

Activa la subscripció