Opinió

Treballem pensant en el futur

Com pot ser que sempre ens agafin per sorpresa i nosaltres no siguem capaços de fer operacions rendibles sense fer soroll abans?

Ja fa temps que par­lem que la pla­ni­fi­cació espor­tiva no ha fun­ci­o­nat ade­qua­da­ment. De fet, hem par­lat en diver­sos arti­cles sobre el can­sa­ment de l’equip a aques­tes alçades de tem­po­rada. Can­sa­ment que és més que nor­mal. Però con­ti­nuem veient que si no juguen els matei­xos la cosa no acaba de fun­ci­o­nar del tot bé. Tenim l’exem­ple del Lle­vant molt fresc. I ara ens toca córrer per tro­bar un davan­ter cen­tre perquè un senyor que, per cert, no comp­tava per a l’entre­na­dor, ha deci­dit mar­xar i ens ha aga­fat per sor­presa. És clar que hem de millo­rar alguna cosa.

Ja fa uns quants anys que tenim el mateix grup de juga­dors titu­lars, amb alguna petita vari­ació moti­vada per lesi­ons o alguna venda obli­gada. Això indica que tenim un grup de titu­lars lide­rat per Messi que són molt bons i estan molt iden­ti­fi­cats amb el nos­tre club. Però també sig­ni­fica que fa molt temps que juguen i que és clar que neces­si­tem tenir recan­vis o plans B perquè el can­sa­ment que acu­mu­len i l’edat poden afec­tar. Això a prin­cipi de tem­po­rada no ho notem gaire, però molt espe­ci­al­ment, quan comença la segona part de la tem­po­rada, podríem dir la més clau, és quan ens fal­ten cames i/o idees. I això ja ho hem vis­cut els últims tres anys. Per tant, no només no és nou sinó que ja s’ha par­lat i evi­den­ciat. Ja és hora que enten­guem que no ho podem dei­xar tot en els peus de Messi, encara que sigui mera­vellós, també neces­sita des­cans i com­panys. Bé, ell i Suárez, Bus­quets, Piqué, Raki­tic, Alba... Si us plau, pla­ni­fi­quem amb temps i ade­qua­da­ment, és a dir, pen­sem en el pre­sent i futur i comen­cem a enten­dre que el fut­bol evo­lu­ci­ona ràpida­ment i si no tenim una bona estratègia pati­rem molt. Entenc que estem en una situ­ació finan­cera molt deli­cada però podem tre­ba­llar molt bé el mer­cat i la nos­tra casa (cate­go­ries infe­ri­ors).

Com pot ser que sem­pre ens aga­fin per sor­presa i nosal­tres no siguem capaços de fer ope­ra­ci­ons ren­di­bles sense fer soroll abans? Sí, ja sé que som el Barça i que tot­hom ens mira, però us ben asse­guro que hi ha grans clubs d’Europa que ho fan d’una altra manera i fun­ci­ona. Regles bàsiques d’estratègia i nego­ci­ació, dirien alguns. Munir se’n va i ens agafa per sor­presa i nosal­tres comen­cem a bus­car i tots els clubs ens espe­ren perquè saben de la nos­tra neces­si­tat... i, per si fos poca cosa, fil­trem els noms. Si us plau, comen­cem a fer les coses amb temps i amb cri­teri de pre­sent i futur.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)