Opinió

L’algoritme del 9

Algo­ritme és un con­cepte que pot sonar inqui­e­tant. Però en rigor és una sèrie de nor­mes a seguir per obte­nir un resul­tat: objec­tiu-pro­blema-solució. Al seu últim lli­bre 21 lliçons per al segle XXI, l’his­to­ri­a­dor isra­elià Yuval Noah Harari pro­nos­tica un futur en què es trans­fe­rirà als algo­rit­mes l’auto­ri­tat de deci­dir per nosal­tres, inclosa la de triar i com­prar coses: “Goo­gle vol arri­bar a un punt en el qual li puguem pre­gun­tar qual­se­vol cosa i acon­se­guir la millor res­posta”... Anem al gra.

Objec­tiu: dosi­fi­car metòdica­ment Luis Suárez (per què va jugar dijous?), amb un genoll ava­riat i un físic molt cas­ti­gat, perquè pugui dis­pu­tar la Cham­pi­ons en con­di­ci­ons. Pro­blema: hem de tro­bar un 9 suplent de garan­ties (que no era Munir, la marxa del qual és una opor­tu­ni­tat de millora) per jugar la copa i no pocs par­tits de lliga; i perquè cal pre­ve­nir –toquem ferro!– que Suárez es pot lesi­o­nar. Cal afi­nar bé.

Solució: ana­lit­za­des les vari­a­bles, l’algo­ritme ens defi­neix com a millor per­fil el d’un gole­ja­dor espe­ci­a­lista, veterà i bre­gat, que accepti el seu rol i garan­teixi ren­di­ment imme­diat, per la qual cosa convé que esti­gui jugant regu­lar­ment i, tenint en compte que par­lem d’un home gol, es con­si­dera un valor afe­git que passi per una bona ratxa gole­ja­dora.

Un nom? Crist­hian Ricardo Stu­ani (Uru­guai, 32 anys, 12+1 gols en lliga i copa, 15 mili­ons de clàusula). La resta dels que han sonat, començant per Morata, l’algo­ritme els des­carta o regis­tra com a sal­dos. El mexicà (que no és un 9) Car­los Vela!? Sense comen­ta­ris... Messi de fals 9? Fantàstic, però no des­gas­tem el millor per oxi­ge­nar Suárez. Per favor! (Un altre tema és que, a l’estiu, hem de deci­dir si anem per un davan­ter dels top. Això, sabent que Suárez, com qual­se­vol 9 de cate­go­ria, detesta la com­petència directa. Els gole­ja­dors viuen del gol i, en períodes de sequera o baixa forma, no adme­ten cap teràpia que no sigui con­ti­nuar jugant fins a recu­pe­rar l’olfacte. El depre­da­dor del gol és ego­ista per natu­ra­lesa.

La fal·làcia de ‘llençar la copa’

Que Val­verde acabés tra­ient tota l’arti­lle­ria per a la remun­tad(et)a con­tra el potentíssim Lle­vant ja s’espe­rava després del que ens havia dit en la prèvia: “Hi ha qui pensa que si llen­cem la copa segur que gua­nya­rem la Cham­pi­ons, però jo no.” Tota una decla­ració (al meu parer inde­guda) d’inten­ci­ons.

És del gènere fal·laç creure que fer ali­ne­a­ci­ons amb majo­ria dels no habi­tu­als (atenció: de la plan­ti­lla més cara del món, amb una nòmina de 562 mili­ons segons l’audi­to­ria KPMG), amb dos o tres titu­lars més alguns joves del plan­ter equi­val a llençar la copa. I és obvi que dis­pu­tar-la amb els suplents no garan­teix gua­nyar la Cham­pi­ons.

Ara bé, és igual­ment inqüesti­o­na­ble que des­gas­tant/cre­mant els titu­lars en la copa (com l’any pas­sat –si a Roma no haguéssim fet el ridícul, amb l’equip reben­tat com estava hauríem pal­mat a semis–, i l’ante­rior amb Luis Enri­que a la ban­queta), gua­nyar la Cham­pi­ons serà impos­si­ble.

Tebas vota Vox

L’ine­fa­ble Javier Tebas el fatxa ha dit: “Espa­nya neces­si­tava una alter­na­tiva tipus Vox. Si seguei­xen en la mateixa línia d’ara, els votaré” (Cadena Cope).

Tebas pot opi­nar i votar el que i qui vul­gui. Només fal­ta­ria. Però és inac­cep­ta­ble que el pre­si­dent de la LFP, la patro­nal del fut­bol espa­nyol que inte­gra tots els clubs pro­fes­si­o­nals, faci cam­pa­nya per un par­tit polític.

I ni un dels pre­si­dents d’aquests clubs ha tin­gut la per­so­na­li­tat d’exi­gir la dimissió de Tebas? Con­ti­nu­a­ran fent-se fotos i abraçades amb el votant de Vox, l’extrema dreta?

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.