L’EDITORIAL
Reputació i credibilitat
La Cadena SER té a les mans material prou sensible per propiciar una crisi d’alt impacte en la junta del Barça. El material difós ahir permet pensar que hi ha evidències que, com a mínim, persones amb altes responsabilitats al club estaven al corrent de què feia l’empresa i3 Ventures per embrutar la imatge de personatges rellevants del Barça. Cal veure si l’anunciada entrega següent encara és més comprometedora.
El moment és greu. Buscant preservar la reputació del Barça i de la junta, s’ha aconseguit l’efecte contrari. La creació d’estats d’opinió a les xarxes per perjudicar tercers, habitual en entorns polítics o econòmics, encara causa estupefacció quan es detecta en l’esport. Està en joc la credibilitat del Barça, el tresor més preuat per als socis, propietaris del club.
De moment, la reacció del club és la que diu el manual. Ahir Bartomeu no es va moure de la nota oficial de dilluns. Potser també per esperar si es difon nou material. La rescissió del contracte amb l’empresa –anunciada dilluns en cas que es comprovés que té relació amb els comptes desqualificadors– és un primer fusible, però en aquella nota també s’apuntaven accions legals de les quals, de moment, no es parla. No n’hi ha prou. Cal que s’assumeixin responsabilitats des de la junta, tant si són per acció, per omissió o per falta de zel en el seguiment d’uns contractes que sumen un milió d’euros. Que es fraccionessin en sis parts i s’evitessin filtres de control no invita a ser ben pensat.