L’EDITORIAL
El pronòstic de Jaume Roures
És un dels catalans amb més pes dins del seu sector, i el de l’audiovisual no és un sector qualsevol. Per tant, val la pena interpretar la diagnosi que fa Jaume Roures dels efectes que la crisi del coronavirus tindrà en l’economia global i en el negoci de l’esport, en el qual és una veu autoritzada, però també la lectura en clau social que fa, ja com a ciutadà, del que cada vegada és més evident que definirem com una nova realitat global. Ho fa en una extensa entrevista que es publicarà en l’edició de demà dissabte.
“No té sentit pensar en la temporada següent si no pots acabar aquesta. Si no s’acaba aquesta és perquè no es pot sanitàriament. I si no es pot, vol dir que tampoc podrà començar la següent. És un encadenament. I el que s’ha de procurar és que no se’n vagi tot pel forat”, argumenta de manera gràfica. La conclusió principal del discurs del fundador de Mediapro és que, ni a curt ni a mitjà termini, res tornarà a ser igual pel que fa a les magnituds econòmiques i que tots els negocis s’hi hauran d’adaptar, també el del futbol. S’alinea amb el criteri que cal preservar el final d’aquesta temporada com sigui perquè només així es podrà reduir l’impacte de les pèrdues, i alhora que admet que el futbol no estarà entre les prioritats bàsiques quan s’acabi la hibernació econòmica, defensa que l’oci és una activitat necessària per a l’espècie humana tant en els moments de bonança com en els de dificultats.
Per Roures, la solució per mitigar l’impacte de la crisi només pot ser que els estats posin diners directament a la butxaca de les empreses i dels ciutadans, perquè el dia de la represa hi hagi liquiditat per continuar treballant, produint i consumint.
I, per si no estava clar, torna a quedar demostrat que la sintonia entre l’empresari de referència de l’audiovisual català i la directiva del Barça és senzillament nul·la.