Més que una cúpula
El Barça és una de les marques esportives més reconegudes a escala mundial i el preu de ser tan global és que tothom hi ha de dir la seva. En els últims dies, una piulada a Twitter ha provocat un enrenou en què fins i tot hi ha intervingut la vicepresidenta institucional del FC Barcelona Elena Fort, i és que un usuari ocult sota el nom The Cultural Tutor (El Tutor Cultural) va afirmar, en anglès, que la renovació del Camp Nou és una tragèdia. El seu argument es basa en l’aspecte exterior que tindrà l’estadi, principalment pel sostre que cobrirà tots els seients i deixarà un espai central obert coincidint amb les mides del terreny de joc. Aquest nou disseny, deia l’autor del tuit, farà que el Barça perdi identitat, ja que el camp passarà a assemblar-se a altres com el del Tottenham, el Puskas Arena de Budapest o el Lusail Stadium de la final de Qatar 2022.
És curiós com l’únic club que surt perdent és el Barça i crida l’atenció que no reflexioni sobre el perquè la majoria de construccions i remodelacions fetes els darrers anys incorporen una coberta. Probablement aquest ésser humà no ha trepitjat gaires estadis o potser és que gaudeix mullant-se quan plou i tremolant de fred en ple hivern. El que també sobta és que posi en dubte el reconeixement i la distinció futura de tota una entitat per només una part d’una instal·lació. No serà que el més important és destacar i ser únic per allò que passa en el terreny de joc? Per a la propera, si tan greu sap, hi ha l’opció de fer-se soci abans i votar.