La Superpífia?
El Fons d’Inversió Pública de l’Aràbia Saudita (PIF) seria el patrocinador de la Superlliga amb què l’Ineos i el Jumbo, acompanyats de l’EF Education, el Bora i el Lidl, pretenen revolucionar el món del ciclisme. Un projecte de màxims que estaria liderat per Richard Plugge, el mànager del conjunt neerlandès, que aquest any ha guanyat el Giro, el Tour i la Vuelta amb tres corredors diferents (Roglic, Vingegaard i Kuss). És el mateix equip que durant setmanes ens va fer jugar al Supermanager mirant de fer la plantilla que resultaria de la fusió del seu equip i el Deceuninck, que es va arribar a especular que tindria Amazon de patrocinador i que al final va quedar en paper mullat, amb Rogla fitxant pel Bora i Lease a Bike entrant com a segon patrocinador darrere Visma, ara que els supermercats acaben el contracte. De tot el moviment, el que més interès em genera és que Marc Lamberts, de 61 anys i que va entrenar Wout Van Aert des que el genial corredor en tenia 17, arribi de bracet amb l’eslovè al conjunt alemany; on coincidirà amb Cian Uijtdebroeks (2003), novè en la darrera Vuelta i a qui va dirigir de júnior; i Jai Hindley, guanyador del Giro el 2022.
La iniciativa dels rics per ser més rics és del tot lícita, igual que incloure una etapa gravel en el recorregut del pròxim Tour. És la disciplina que sosté l’augment desmesurat de vendes del sector i, alhora, la modalitat de la qual Matej Mohoric és el campió del seu segon mundial –Alejandro Valverde va ser quart–. Això, a comprar, que per sort pedalar segueix sent gratis.