Taylor i Serrano: un combat viral
Aquesta setmana dues boxejadores han fet història després de protagonitzar l’esdeveniment esportiu femení més vist fins a la data. Les dues figures principals d’aquest relat són Katie Taylor i Amanda Serrano. El seu combat per segellar la corona de pes lleuger va ser vist per 74 milions de persones, segons la plataforma Netflix. Un rècord històric. En un esport com la boxa, en què la rivalitat es retroalimenta de manera indiscriminada i esdevé un eix clau per a la promoció dels combats, Taylor i Serrano han aprofitat l’exposició mediàtica per canviar el relat. Les dues es van llançar missatges de respecte durant les rodes de premsa prèvies al combat, un duel que es va acabar enduent Taylor.
A banda del resultat final, l’audiència i l’expectació mediàtica generada als Estats Units, i més enllà, per aquest esdeveniment posen de manifest que, si hi ha inversió, la gent respon. Però calen recursos. La suma de l’audiència del combat de boxa no és l’únic cas, les finals de la WNBA d’enguany van ser vistes per gairebé 3,3 milions de persones, segons ESPN. I això que algunes vegades veure esport femení de primeríssim nivell és gairebé com fer un scape room. Tot just aquesta setmana ha transcendit l’acord entre la FIBA i DAZN per emetre alguns partits de l’Eurolliga femenina. De fet, per veure el biaix d’inversió que hi ha en l’esport es pot fer el senzill exercici de comparar el web de l’ACB amb el de la Lliga Femenina Endesa. Queda feina per fer.