Una polèmica interminable
No sé si és per la periodicitat quinzenal, però cada cop que escric per L’Esportiu dubto entre dos temes: un seria més actual (com ara els motius pels quals tres jugadores de pes en la selecció espanyola femenina de futbol han sigut excloses d’una convocatòria per a partits amistosos) i un altre quedaria endarrerit, com ara aquell del qual m’ocuparé: la polèmica sobre l’anomenat “fora de joc semiautomàtic”, determinat pel VAR, activada arran del gol anul·lat a Vinicius abans que el Barça apallissés el Madrid i, potser fins i tot encara més, de la posició del peu de Lewandowski, en relació amb el del defensa Nayef Aguerd, en un moment clau del partit amb la Reial Societat. Si me n’ocupo és perquè, tot i la intervenció de la tecnologia, la polèmica sobre les decisions arbitrals no s’acabarà mai: en tot cas, a vegades és fa més viva.
Fa anys un meu amic barcelonista, l’historiador del cinema Mirito Torreiro, em va dir que ja hi podia haver un sistema d’imatges, per revisar les jugades, però que no interessava aplicar-lo perquè discutir sobre els arbitres dona molta salsa al món del futbol. El sistema s’ha aplicat, però les imatges no són infal·libles; depèn de la posició de les càmeres, mostren (i hi veiem o hi volem veure) una cosa o una altra. I, sobretot, com deixar de criticar els arbitres o de sospitar sobre les manipulacions dels directius del món del futbol? Considerant sempre que l’equip propi n’és la víctima, fins en el cas dels aficionats del Reial Madrid. O del Barça.