OPINIÓ
JOSEP CASANOVAS
Fer entrar el clau per la cabota
Va ser patètic veure Heikki Kovalainen baixar del seu Lotus en flames en la recta principal del circuit Marina Bay i que ningú s'acostava a intervenir-hi. Va ser el pilot finlandès qui va anar a la recerca d'un extintor i va apagar un incendi que a cada segon agafava més dimensió. Això en un circuit que des de fa tres anys es gasta una milionada en il·luminació artificial per satisfer les condicions, cada vegada més sofisticades, que Bernie Ecclestone exigeix pel seu espectacle. Però què hauria succeït si l'episodi s'hagués produït en un dels circuits històrics que tant agraden a pilots i públic –se m'acut el d'Spa-Francorchamps–, on Ecclestone no té els beneficis que s'embutxaca en països sense cap tradició en la F-1? La resposta és de bon imaginar. Una ampolla de vidre en la pista en plena cursa a València, l'incendi d'un cotxe a Singapur... Aquesta és la imatge que ha de donar la pretesament perfecta i impol·luta F-1? I què pensar del Gran Premi de Corea, previst pel 24 d'octubre? La FIA havia d'inspeccionar el circuit dimarts passat i veient el retard en les obres ho va ajornar fins a aquest dimecres. Ahir, però, es va saber que no es farà fins després del Gran Premi del Japó, quan només faltaran dues setmanes. Intueixo que els interessos d'Ecclestone per portar la F-1 a Corea garanteixen la cursa. Però d'això és el que se'n diu fer entrar el clau per la cabota.