l'ENDEMÀ DE LA FIRA
JOAN MARTÍ
Tarragona puja al carro del pàdel
si els clubs de tennis no paren de fer pistes de pàdel és que els deu sortir a compte. Amb l'espai que ocupa una pista de tennis se'n poden fer dues de pàdel i això els permet captar nous socis atrets per un esport que, ens els inicis, és menys complicat que el tennis. Ara mateix, el pàdel viu una febre similar a la que va protagonitzar l'esquaix en els anys vuitanta, tot i que sembla que tindrà força més recorregut. El fet que es jugui generalment a l'aire lliure és un punt favorable. Sigui com vulgui, Tarragona es va enfilar dimecres oficialment al capdamunt del pàdel internacional assegurant-se la disputa, durant cinc anys, d'una de les vint proves del circuit Pàdel Pro Tour (PPT), l'NBA del pàdel. Serà la segona plaça catalana en un circuit que intenta irrompre cada cop més a l'exterior, però que de moment es disputa gairebé íntegrament a l'Estat. La novetat del 2010 ha estat una cita a l'Argentina, concretament a Mar del Plata, però els entrebancs econòmics per internacionalitzar-se en un esport que no es practica en el món anglosaxó són notables. L'altre escenari català que ja fa anys que està inclòs en el circuit són els internacionals de Catalunya que es disputen al Real Club de Polo. Aquest any han celebrat la dotzena edició i ja es feien abans que es creés el PPT el 2005. Aquest naixement va significar el primer circuit de pàdel professional i el van promoure un grup d'organitzadors de tornejos professionals, l'associació de jugadors professionals i l'associació de jugadores professionals. El cert és que almenys dins els àmbits del pàdel s'han fet un nom, però ara, en ple auge d'aquest esport molt modern, ha arribat el moment de fer un esclat i ells ho saben. Si ara que cada cop més gent pràctica el pàdel no troben els mecanismes per publicitar-lo amb contundència en els mitjans i per obtenir audiències solvents, potser ja mai no ho faran. La transició del pàdel, per tant, consisteix a passar de ser un esport de practicants, molts dels quals no tenen ni deia de què és el circuit professional ni de qui és el número u, a convertir-los en seguidors d'aquest esport. 300.000 espectadors de punta en els resums de Teledeporte, amb una mitjana de 227.000 els divendres és una bona xifra, sobretot si es té en compte que en l'any anterior la mitjana havia estat de 128.000 espectadors. El lloc web del PPT ha registrat més d'1,5 milions de visites i ja són més de 5.000 els fans del circuit al Facebook. És evident que alguna cosa s'està coent, i Tarragona, que a més té la missió de promocionar la seva candidatura als Jocs Mediterranis del 2017, fa molt bé d'haver-se inscrit en l'aventura.