El Twitter, per vacances
Els rumors que Cesc està per caure m'agafen dalt del castell de Miravet, de vacances. L'únic contacte amb l'actualitat: l'aplicació del Twitter de la meva Blackberry. Les xarxes socials, especialment aquesta, han revolucionat la manera com consumim les notícies i, esportivament parlant, són un entorn ideal per a les pontificacions desmesurades, les valoracions més immediates o els anuncis precipitats: el de la contractació del migcampista pel Barça, un exemple. El fitxatge del crack de l'Arsenal s'ha viscut minut a minut a la xarxa, i quan alguns ja el donaven per tancat, d'altres encara demanaven precaució, no fos cas! I, és clar, a Londres treien foc pels queixals.
L'efecte Twitter canvia el rol del periodista, també de l'esportiu. El consum de l'actualitat es fa, cada vegada més, per aquesta xarxa social (més immediata, amb valoracions de múltiples fonts en un mateix timeline). On queden els mal dits mitjans tradicionals? En la interpretació; a la cerca d'una informació genuïna que els faci diferents i els diferenciï de la competència, també la digital. Al Twitter, els aficionats tenen les declaracions dels seus cracks en un clic, però només en 140 caràcters; el periodista esportiu, també. Però aquest ha de saber-les contextualitzar, n'ha de treure suc, com vulgarment s'ha dit.
El Twitter per vacances m'ha permès no deixar desatès l'afany d'informació. Però ara que torno a casa després d'haver gaudit d'uns dies a les comarques tarragonines visitant-hi racons molt recomanables de les Terres de l'Ebre, vull tornar a recuperar el costum del croissant, el cafè amb llet i el diari; en paper, és clar. No tot es pot dir amb 140 caràcters, i mentre que la retransmissió de l'anada de la supercopa potser sí que la seguiré per la Blackberry, estic segur que l'endemà hauré de recórrer a algun lletraferit perquè m'argumenti pausadament el perquè de les decisions de Guardiola.
Per cert, que ningú estigui intranquil. Fins i tot amb un Madrid que es veu tombant, aquest any sí, la bona ratxa dels blaugrana, la temporada no ha fet més que començar. Els de la Masia han fet un bon paper aquesta pretemporada, i les idees d'en Pep no s'han acabat, ho ha demostrat suficientment. Segur que aquestes no les trobarem al Twitter.